Nordvästra Skottland

I början av Juli ska jag och nâgra gamla kompisar "frân ungkarls-tiden" (som min gamla far brukade säga när han blev nostalgisk) genomföra en veckas kombinerad segling-och trekking-tur med start frân Stornoway (pà ön Lewis) och mâl i Oban pà fastlandet. Dárimellan ska vi glida ned längs kusten och mellan öarna (bl.a Skye). Tanken är att lägga till vid lámpliga stállen och därifrân genomföra nâgra häftiga/vackra vandringar.

Är det nâgon som har bra tips pà bra vandringar som utgâr ifrân kustnära och ankringsbara stállen?

(Sicken fràga!)
 
Hej

Jo, jag rekomenderar att du stannar till vid ön Harris först, där finns det några vackra berg, sedan åk över till Skye o vandra på Cuillins vid ön syd kust, sedan är det över till öarna Eigg och Rhum o deras vackra berg. Sedan finns det säckert några ställen på fastlandet innan man kommer till ön Mull, där finns det höga finna berg. Ankrings ställen jo det vet jag inte så mycket om, men det brukar finnas någonstans, titta bara på sjökartorna, och glöm inte att det är tidvatten där!

Hoppas att ni har det bra!

A McCann (Skotte)
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.