• Obs! Tänk på att om du lägger ut din epostadress eller telefonnummer i forumet finns risken att de snappas up och används för spambrev och dylikt. För att slippa detta kan du istället be intresserade att kontakta dig via funktionen "Skicka epost till..." som finns i menyn man får få man klickar på ditt namn vid foruminlägget.

Nepal

Hej!
Du tjej där ute som är lika sugen som jag på att vandra upp till Everest basläger hör av dig till mig, jag tänkte mig hösten 2001 eller våren 2002
Mvh Lotten
 
50 yes 50 policemen killed last weekend in Nepal

On of my customers had planned to go in
November trekking but has now changed his plans..
the mauist want a new King or something...
He now plans to go to Thailand..
[Ändrat av REGATTA -GREAT- OUTDOORS 2001-07-12 kl 17:39]
 
Reskompis - BaseCamp

Hej!

Jag är också på väg någon gång senare i höst (ev. oktober) eller nästa vår och är också på jakt efter andra som ska iväg. Hör gärna av dig om du fortfarande har planer på det.
Anna
 
everest från Tibet

Tjena! Jag har planer på att vandra till everest basecamp i Tibet i mars 2002, om det är någon som har samma planer så vore det kul!

/erica
 
Har vandrat till Base Camp

Hösten 2000 var jag i Tibet och i Base Camp Everest. Det är ingen trevlig och vacker vandring utan jag rekommenderar i stället att man väljer Nepal om man vill ha bra vandring. Östra tibet är helt klart bättre för vandring.
Tibet är också ett lite svårare land att röra sig i än Nepal. Det ska vara tillstånd från polis och militär och självklart ett visum från Kina. Och polis/militär kollar verkligen upp en del! Vi blev kontrollerade upprepade gånger om vi verkligen hade rätt papper.

Men Tibet är ett mycket intressant land att besöka bl a för sin häpnadsväckande kultur och inte bara vandringen.

Hoppas att ni får en trevlig vistelse i Tibet!
 
tibet

Tack för tipsen.
Tyvärr har jag inte möjlighet att ta mig över till Nepal. Vandrade med utgångspunkt från Darjeeling(Indien) för några år sedan och det var riktigt lyckat. Antar att det inte är lika grönt i Tibet...det skiljer nog en 1000 meter i höjd. Packar vinterkläderna! Ha dé!

/erica
 

Fjälledarens tips: Så packar du lätt och når längre

Ibland får man ut mer av naturupplevelser när man tar ut svängarna. Fjälledaren Oskar berättar hur han hittar en större frihetskänsla utomhus.