NeoAir kommer i April

Vilket skit på ren Svenska!

Detta var ju den sämsta nyheten inför denna sommarsäsongen.
Ett NeoAir L har man väntat på hela våren. :(

Känns tråkigt att behöva köpa "ett så länge" liggunderlag eftersom man i dagens läge inte ens har nått att sova på.
Men man får ha hoppet uppe fram till tåget går till fjällen.

Buhuu.....

Jag är i exakt samma situation! Förutom att jag beställde ett Z-Lite R hos Getout i dag.(vad gör man?)
 
Så har jag invigt mitt NA Reg. En natt på Fulufjället, ovanför Njupeskär. Blött i marken, ca 0 grader under natten. Liggunderlaget var bra. Jämförbart med mina andra Thermarest. Låg ensam i ett Nallo 3 så blev lite kallt i min WM Sumerlite så det blev underställ då blev det skönt!

Enda funderingen blir det där med fukten när man blåser upp det med munnen, undra hur det blir i längden!

Mvh Ingvar
 
Tja, det blir väl gradvis mer fukt i det. Lisom i alla "självuppblåsande" madrasser där man i praktiken får blåsa rätt mycket ändå. Men det är väl inget problem. Skulle det bli massor av vatten i det till slut går det väl att ställa på högkant så det får rinna ut lite. . Har dock aldrig behövs med de thermarest & exped-madrasser jag haft.
 
Hängde idag en Neoair Regular på Naturkompaniet Östra Hamngatan, Göteborg.
Om nån är intresserad av denna storleken.
 
NeoAir Large

Get Out är ju bara för bra! Har just hört av sig och meddelat att Large är på ingång och att de skickar ett till mig. Men vill man vara med på detta tåget bör man nog maila för Outsides tilldelning är nog begränsad. Förresten, någon som vet hur man lagar ev hål? Är det TR:s vanliga laglappar/lim som gäller?
 
Ang lagning

Tack, ser att det finnas två olika satser:
http://www.getout.se/item.asp?item=16574
http://www.getout.se/item.asp?sid=0&item=5979
Någon som provat den första modellen? Använde Hot Bond klistret när jag fick pyspunka i Frankrike -07. Trots att det man påstår att det skall fungera vid fukt var vidhäftningen helt värdelöst. Fick göra om lagningen två ggr innan jag fick tätt på det ca 1/6 mm stora hålet! Tycker den lilla tub med McNett man inkluderade tidigare var mycket bättre.
 
Nu har jag haft mitt nya liggunderlag under en helg i skärgården, först storlen S 120cm funkar mycket bra, lätt men samtidig tjock, är orolig för punka då den är så tunn, men ska försöka vara extra försiktig, saknar idag lagningslappar som inte kommit in än.
Den är en revolution på marknaden.
 
Någon som har provat att ligga på ett kort liggunderlag som är så högt? Blir det inte obekvämt vid skarven?

Men jag säger som Jamo: lite svårt att inte köpa...

Dyrt dock, men det visste vi ju. Kanske ändå inte så jättemycket dyrare än annat från Thermarest eller Exped med tanke på prestanda/kg.

Nu har jag just köpt ett large och prövat att blåsa upp det för att se att det är lufttätt innan min fjällresa.

Tror jag kan svara på Martins fråga om skarv även om jag inte köpt ett kort.
och passar samtidigt på att göra en vardagsrumsgolvs resention jag med.

Som i den där tidnings artikeln som det länkas om någonstans så är kanterna känsligare för kompression och tryck lättare ihop. Av den anledningen är jag glad att jag köpte ett large även om det väger mera. eftersom det är lite bredare för i praktiken kan man inte ligga så nära kanten med rumpa eller axel om man ligger på sida.
liggunderlagets praktiska kant ligger utanför dess synliga faktiska kant.

testade att ligga på nedre delen av liggunderlaget hemma på golvet så att jag hade benen utanför strax under knäna och även ett test med skarven över knäna.
kanten sluttar mjukt under kompressions så det är absolut inte en vassare eller mera markant kant än på terma-rest tunnare modeller snarare tvärt om känns det bättre.
 
Det är definitivt inte obekvämt vid kanten. Jag har ett small som jag sovit på i 6 dygn. Har aldrig sovit så skönt på något liggunderlag tidigare. Ett kanonunderlag!
//Peter
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Jörgen Fjaderlatt.se Intryck av NeoAir Lättpackning 11
honkydory Thermarest Neoair - Första intrycken Lättpackning 23
jorgenl33 Pyreneerna i april/maj Lättpackning 1

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.