Navtech lyssnar

Uppenbarligen är det någon (några) på NavTech som kollar vad som kommer in från kunderna. För några månader sedan rapporterade jag om några fel, som finns i NavTechbaserade MetroGuide, nära där jag bor.

Nu fick jag mail om att uppgifterna behandlats, och att de kontrollerat med andra källor, och konstaterat att jag hade rätt. Uppdatering gjord, men med en upplysning om att det (självklart) dröjer tills respektive kund (i detta fall Garmin, då) skaffar sig ett nytt utdrag av NavTechs databas, och alltså faktiskt får med dessa ändringar.

Sen kan man ha hur många åsikter som helst om vem som ska göra jobbet, utgivaren och/eller kunderna, men det är en annan sak.

Anders
 
Vart rapporterade du? update.navtech.com eller lokalt någonstans?

Jag har skrivit mail i fler år om jättefel i routing i Bryssel (man leds rakt genom stadskärnan i stället för till kringfartsleden om man ska passera stan) men intet har hänt, inte heller ngn respons. Men då gick mailen till Route 66 fvb.

Jonas
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Huskul Navtech vs Tele Atlas Navigering 1
Navtech 420 plotter DGPS Navigering 0

Liknande trådar


Fjälledarens tips: Så packar du lätt och når längre

Ibland får man ut mer av naturupplevelser när man tar ut svängarna. Fjälledaren Oskar berättar hur han hittar en större frihetskänsla utomhus.