Någon som handlat från denna sida?

öringen; sa:
jmicaelk; sa:
Tja jag pratar mer engelska nu an Svenska, men jag hitter ej var jag sade att jag skickade via postforskott.



Läs om ditt första svar, Einstein.

jmicaelk; sa:

Jo dar sa jag

Men jag antar att du aldrig hort talas om Internetgirot eller postforskott, bra satt att inte bli blast pa, men det gar ju bra tt betala det dubbla priset for din Leatherman hos nagon annan, men det kallar jag ratt blast.

Men sa aldrig att jag anvande postforskott, sa Einstein far nog du sta for, for jag vet vad jag sa och inte sa.
 
For att jag kommenterade att inlagg om nagon som sa att man bara blev blast om man kopte fran nagon utan organisationsnummer. Men sa ar det vall altid nar man koper nagot over internet pa vilken sida som helst, allt begagnat. Du har ju inte garanti om du koper en bil fran en privat person ens, sa vad gor alla har pa kop/salj, vilka garantier finns. Jag har salt grejor sedan maj 2005, om jag vore rutten sa hade nog det kommit fram.
Men det ar helt upp till er att kopa, kan ej tvinga nagon, jag forsoker bara hall sa laga priser jag kan, inte alla gillar det, och jag har fatt ett par fina mail om det. Men jag har fatt manga fler fran glada kunder, sa det bryr jag mig mer om.

Micael
 
Så för att sammanfatta:

Trådskaparen frågade om någon köpt grejer av kniv.micael. Det var det inte. Däremot tycker flera att man inte skall göra det eftersom websidan ser bedrägligt ut. Sedan svarar killen att han alls inte är nån skummis. Behandlad som en skummis blir han dock tycker jag. Varför? Jo för att hans annons bedömdes som skum, och då är helt plötsligt bevisbördan hans. Han kan givetvis bara förlora.

Äshc, vad hade jag med saken att göra? Nu kanske jag blir behandlad som en brännvinsdjävulsadvokat oxå... och det vill jag inte. Tycker att detta för övrigt är ett trevligt forum med goda toner. Låt det förbli så.
 
Lars_P; sa:
Så för att sammanfatta:

Trådskaparen frågade om någon köpt grejer av kniv.micael. Det var det inte. Däremot tycker flera att man inte skall göra det eftersom websidan ser bedrägligt ut. Sedan svarar killen att han alls inte är nån skummis. Behandlad som en skummis blir han dock tycker jag. Varför? Jo för att hans annons bedömdes som skum, och då är helt plötsligt bevisbördan hans. Han kan givetvis bara förlora.

Äshc, vad hade jag med saken att göra? Nu kanske jag blir behandlad som en brännvinsdjävulsadvokat oxå... och det vill jag inte. Tycker att detta för övrigt är ett trevligt forum med goda toner. Låt det förbli så.


Tja eftersom det ar mig ni pratar om sa ar det vall bast jag svarar. Du verkar inte sa smart du inte, sa for att nagon saknar oranisationsnummer, o.s.v sa kan man inte handla fran dem. Det ar vall klart jag har en adress och telefonnummer, bor vall fan inte i en holk eller. Men jag vill inte haller att all inkl. skatte myndigheten vet dessa uppgifter. Men jag antar att du aldrig hort talas om Internetgirot eller postforskott, bra satt att inte bli blast pa, men det gar ju bra tt betala det dubbla priset for din Leatherman hos nagon annan, men det kallar jag ratt blast.

Kniv.micael


Ovan ser man alltså första inlägget från försäljaren som alltså betraktar sin websida som jämförbar med vilken radannons som helst.

Om man blir behandla efter förtjänst och då behandlas med utgångspunkt från ovanstående inlägg, så tror jag ju att det är fel att vänta sig silkesvantar...

Personligen tycker jag att det är bättre att handla från någon som håller låga priser för att de jobbar effektivt eller nöjer sig med låga marginaler, istället för att handla av någon som lever högt på att kunderna kanske kan smita undan momsen.
 
En tegelsten är en tegelsten om än köpt via postförskott.

Nej, alla andra än etablerade postorderföretag ska man var jävligt försiktig att handla av.
 
Lars_P; sa:
Sedan svarar killen att han alls inte är nån skummis. Behandlad som en skummis blir han dock tycker jag. Varför? Jo för att hans annons bedömdes som skum, och då är helt plötsligt bevisbördan hans. Han kan givetvis bara förlora.

En skummis som först säger att han är ärlig, sen tillstår att han inte vill uppge några info för då kan skattemyndigheten vilja ha moms och tull och sånt, och det vill han inte.

Mycket ärlig kille. Om han tillstår i ett forum att han gärna bllåser staten. Varför ska jag tro att han inte vill blåsa mig?
 
En dåligt skriven sida.

Ett företag med en så illa fungerande sida inger inget förtroende. Saknar företaget organisationsnummer bör man inte handla av det. Hur gör företagaren sina inköp? Går till närmaste butik och handlar allt eftersom han får beställningar.

Det kan lika gärna handla om tjuvgods.
 
KnivMicke
ditt synnerligen vänliga svar på mitt inlägg har nog förklart för de flesta vad du är för en trevlig herre....
Jag tackar för de tillfullo förklarande rader där du bara pratar strunt plus att du själv skriver att du gillar att lura bl a myndigheterna....
Jag tror inte att du behöver berätta mer....just nu och här...

otur
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.