Någon som använt McKinley Enduro Light 2?

Köpte tältet föra året men har bara ställt upp det på prov i trädgården för att se att allt var helt o fungerade. Verkar helt ok lätt o kompakt packat
Beställde tältet hos www.sportolino.de o sparade 600kr mot intersports riktpris när frakten var betald . levererades på 3 dagar.
direktlänk http://www.sportolino.de/McKinley_Leichtgewichtszelt_Tunnelzelt_Enduro_Ultralight.htm där du även kan se vad några kunder tycker om tältet .
Lustigt att ett tält som där kostar runt 900kr ska kosta 1700kr hos intersport i sverige?
 
Jag tackar och bockar! :)

Det första inlägget missade jag de om längden (slarvade med att läsa tråden när jag sökte på tältet).

Jag håller på att plocka ihop en UL packning åxå, japp jag har sjunkit till något så lätt...;)

Hoppas att Talibanerna, förlåt Hillebanerna håller sig från denna tråd! :cool:
 
Jag tackar och bockar! :)

Det första inlägget missade jag de om längden (slarvade med att läsa tråden när jag sökte på tältet).

Jag håller på att plocka ihop en UL packning åxå, japp jag har sjunkit till något så lätt...;)

Hoppas att Talibanerna, förlåt Hillebanerna håller sig från denna tråd! :cool:

Väck inte den björn som sover........
 
Jag tackar och bockar! :)

Det första inlägget missade jag de om längden (slarvade med att läsa tråden när jag sökte på tältet).

När jag provade tältet med mina 187cm så upplevde jag inga problem, men där någonstans är nog vad tältet klarar. Sen är det klart att med ett tält på 1kg kan man inte räkna med samma specifikationer som dyrare o tyngre tält.
men är man inte längre än jag så tror jag att man gör ett bra köp om man beställer det för dryga 1000lappen med frakt från tyskland.
 
Jag håller på att plocka ihop en UL packning åxå, japp jag har sjunkit till något så lätt...;)
Hoppas att Talibanerna, förlåt Hillebanerna håller sig från denna tråd! :cool:

Risken är nog större att lättpackarna tycker att du tittar på för tok för trångt och dåligt ventilerat boende. Men eftersom vi inte har testat tältet i fråga - kanske inte ens skulle komma på tanken att göra det - så håller vi väluppfostrat tyst.
;)
 
Eftersom du frågor tar jag chansen att vara ouppfostrad och delger mitt önsketält för tiilfället:
http://tarptent.com/moment.html. Borde kosta runt 2000kr att ta hem inkl. frakt och moms.

Jag vet också en som vill sälja sitt Terra Nova Laser Competition till bra pris.
900kr är dock svårslaget som pris, men jag skulle nog sakna absid och ventilation på McKinley tältet. Kondens är ett reellt, rejält problem. En intressant budget idé för den händige är att sätta dit en veranda i silnylon och sy dit en ventil där bak.
 
Och vilket motsvarande skulle ditt förslag vara??

Det beror lite på vad du ska ha det till - mest på om du ska bo ensam eller inte. Priset kan vara klurigt att slå, men jag tycker som sagt inte att Enduro verkar vara särskilt komfortabelt boende (inte minst om ni tänker bo två). Och jättemycket dyrare behöver det inte bli.

Som enmansboende finns från Tarptent, förutom Moment som Gustav tipsade om, även Contrail och Sublite kring 200 dollar.

Det är klart att det kan kännas riskfullt att beställa från USA jämfört med att gå in på Intersport, och lite dyrare kommer det ju att bli. Men jag skulle antagligen hellre sova under en ännu billigare och lättare presenning än i ett Enduro just för att det verkar så trångt och dåligt ventilerat. Kokvarmt på varma morgnar, rått och fuktigt på kalla.

Ett mer lokalt alternativ kan vara Vaude Refuge som är lite högre i tak och ser bättre ventilerat ut. Utsidans prylmarknad kan också ha något begagnat.
 
Liknande trådar

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.