När lyfts broarna bort i Sarek i år - 2020?

Tja!

Är det någon som har information om när de lyfter bort de få broar som finns i Sarek i år? Hade tänkt mig en tur igenom Sarek runt vecka 36-37.
Tacksam för tips, hittar inget på nätet! Har även mailat Laponia utan svar. (skarja bron).
 
Jag antar att du syftar på 2021?
Skarja bron är den enda sommarbron, de andra två är permanenta. Enligt Laponia lyfter de av Skarja bron i mitten av September, men exakt datum måste du kolla med Laponia om (gissar att även vädret styr pga lyft med helikopter).
 
Henrik Micael Kuhmunen är nog den på Lapoiniatjuottjudus som ansvarar och har koll på detta. Jag gissar att han har semester i juli. Men sedan borde han gå att nå.
 
Tacksam för tips, hittar inget på nätet!
Just nu är det tänkt att de skulle liga kvar till v38. Men allt beror väl på vädret...

Henning
 
Jag antar att du syftar på 2021?
Skarja bron är den enda sommarbron, de andra två är permanenta. Enligt Laponia lyfter de av Skarja bron i mitten av September, men exakt datum måste du kolla med Laponia om (gissar att även vädret styr pga lyft med helikopter).
yes, givetvis 2021. Tack för ditt svar!
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.