När det inte blir som planerat - oväntade äventyr

Ska vi ta en tur i vår, så du också blir medlem i skridskosimmarklubben?

Tja... Jag har ju en neoprentorrdräkt för dykning... men saknar skridskor (eller eg pjäxor. Hade ett par till skidorna jag sålde - tänkte inte på att jag även använde dem till skridskorna...pucko :) ) Bara bada med torrdräkten vintertid har jag gjort (och dessutom saknar det ju överraskningsfaktor).
 
Nu ska jag inte ge dig några dumma ideer (eller också är det precis det jag gör), men en gång för länge sen kom jag klädd i torris med underställ under en vindoverall och komplett med toppluva och allt a´la hurtbulle till en friluftsdag, och bara "råkade" åka över nattgammal is,,,,,,,,,som ju genast sjönk. Folk sprang och åkte som yra höns, jag själv tog fram kaffeflaskan ur benfickan, hällde upp en mugg och låg där lugnt på rygg och drack kaffe när jag beskådade villervallan. *ASGARV*


Ledarna visste om det och vi hade spånat i förväg, det var en liten minitest över hur folk agerar i en sån situation och det var inte en enda som kom på det genialiska att ta en av räddningslinorna som låg på isen, eller stegen som låg vid den andra, uppsågade vaken för att "rädda" mig. Synd att jag inte har filmen för den blev sevärd. :)
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.