muztagh ata

hallå och gott nytt år.

har sett lite på detta berg och funderar på en resa dit. av tidigare erfarenhet så har jeg: elbrus, kili, några toppar i alperna samt en tur til denali där vi kom upp til abc men vände pga kyla på toppen(vädret var skit høgre upp) samt att en kamrat inte var bra och rangers rekomenderade att man skulle ned.

någon som har varit där? sökte info här men hittade inte något av nyare slag. är det trygt områda att resa till man landar i islamabad och kör karakoram highway upp till fjället. något man skall tänka på, specielt(vet att det är høgt och kan vara kallt)?

utrustnings lister har jag hittat ett par av på nättet och det ända jag skal köpa är en ny dunjacka då min phd børjar bli slitten efter 6 år med mycket andvändning. läste en test på norsk att fjällräven var kanon. bättre än rab, TNF mfl. har ni någon ide om en bra dunjacka. kriterier: varm och lätt! pris, ja den får inte ruinera mig :)

ha ett fortsatt gott nytt år
robert
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
amandasol Muztagha ata aug 2012 Expeditioner 2

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.