Hej. Jag tänkte ta mig upp till Muddus i februari vecka 8. Jag är just nu på planeringsstadiet och jag har lite vilda fantasier vad man kan hitta på, men jag behöver veta lite mer fakta. Jag tänkte bo i Porjus på vandrarhemmet (eller i Jokkmokk om det inte går med Porjus) om de har öppet. Jag har mailat till dem men inte fått något svar ännu. Samma med hotellet i Porjus. Jag har även tankar på att ta mig in i nationalparken på skidor någon/några dagar och undrar om man kan göra det från Porjus? Är det bara i södra delen av parken som det finns stugor? Jag är ensam och inte riktigt världsvan i den vintriga fjällvärden även om jag har varit i fjället ett par gånger på vintern (i grupp) och på sommarfjället sen 13 år tillbaka (då jag var 6 år). Jag vill uppleva tystnaden och lugnet och så ska jag fota hela veckan tänkte jag. Det ska inte vara långa etapper högst en mil om dagen. Är det några fler här som ska upp till Muddus så man vet om det är fler i spåret? Hade lugnat mamma ordentligt. När blir det mörkt på eftermiddagen i februari?
/Johanna
/Johanna