Mucho Macho

Hej,jag köpte en livestyle 500 kajak.Tyvärr väger den ca. 28kg och jag har stora problem att lyfta den på SUVen.Har någon tips hur man klara på och avlastningen själv? Kanske hjälpa bara ett stege eller en snäll själ som går förbi :) Fast då får man nog väntar länge ute i vischan
Tack på förhand
Oliver
 
har just hittad en forum tag med samma fråga,och bra tips.Hahaha,verker inte vara ensam om problemet. Och jag trodde jag var sooo svag :)
 
Thule har en kajakhållare för takräcke som är utformat för att passa ensamma kajakpaddlare. Ena vaggan är belagd med filt som gör att man enklare kan skjuta upp kajaken på taket på bilen.
 
Lägg en trasmatta eller liknande över bakre vaggan och bakänden bilen. Lägg kajaken parallellt m bilen fören vid bakhjulet. Lyft uppfören i bakre vaggan. Lyft aktern och skjut kajaken framåt. Ta bort mattan. Använder den tekniken ensam m kanadensare.
En lättare kajak runt 20kg?
Annars har de hantlar på rusta ;-)
 
Tack

Tack för alla roliga och smarta svar.Det där med hjul på luckan värker anvendbar.
Ferlåt,men vinschen hoppa jag nog över :)
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.