MSR Hubba HP vs. Terra Tova Solar Elite?

Jag sitter i tältköpar tankar och det ska vara ett lätt enmans som är självstagande, dom två som jag har i tanke är MSR Hubba HP och Terra Tova Solar Elite.
Min första tanke var att Terra Nova tältet är ju extremt lätt även med en extra footprint men MSR tältet är kanske trevligare när det blåser lite mer men väger rätt säkert 0.5kg extra med en footprint.
Är det någon som har Terra Nova tältet och kan berätta lite mer om det hur ni upplever det under lite mer blåsiga förhållanden.
Tältet kommer ej att användas undervintern eller senare höst.

/Jakob
 
Har varit sugen på att köpa det där MSR tältet jätte länge nu men HP 2 (för två personer)
Men har inte haft pengarna ännu :(
Båda tälten är bra, rymligheten vinner över vikt ibland å i bland inte.
Det jag har kommit fram till är att man inte får det svaret man vill ha som att det är just detta tältet man ska ha.
Utan det finns för många val så det är helt och hållet upp till dig vad du föredrar.

Priset styr mina val rätt mycket.
 
Tack för 2 bra länkar, jag tror det lutar åt Terra Nova Solar Competition i och med att jag är kort och smal (172 + 57kg) och har inget emot att ligga trångt, kan nästan tycka att det är mysigare.
Men jag ska ta mig en ordentlig funderare innan jag beställer :)
 
Jag beställde precis ett Terra Nova Solar Competition, ska lägga upp en recension på tältet sen när jag har provsovit i det.
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.