Mountainbikecykling i Östersund

Jag kommer att vara i Östersund hela sommaren, och undrar därför var jag ska cykla mtb någonstans. Finns det någon lämplig terräng som dessutom har MTB-uthyrning i närheten?
 
Res lite!

Du måste helt klart besöka Åreskutan i sommar!

Oslagbart här i trakterna iallafall. Både skog och fjäll, brant och flackt. Rekommenderas starkt. Men vill du cykla i Östersund ska det finnas banor på frösön och vid Östersunds skidklubbs anläggning.

Prata med folk på cykelogen i centrum vid busstorget, mitt emot telia.
 
Vid den sk ÖSK stugan (skidklubben) vid skidstadion, så finns det en mtb slinga på ca 10km. Lite knepigt att hitta starten, men sedan var den skapligt uppmärkt.

Körde där i somras.

/Anders
 
angr; sa:
Vid den sk ÖSK stugan (skidklubben) vid skidstadion, så finns det en mtb slinga på ca 10km. Lite knepigt att hitta starten, men sedan var den skapligt uppmärkt.

Har du något tips på hur jag hittar starten?
Är det en dedikerad MTB-slinga eller ett skidspår utan snö?
 
Kör förbi själva klubbstugan nedför en asfaltsbacke, sedan första vänster på denna, sedan följ denna en kort bit och in i skogen har jag för mig, minns inte exakt... Kolla efter markeringar mtb-leden är uppmärkt.

Den börjar relativt nära klubbstugan.

Det är en mtb-slinga.

/Anders
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
flierman Hybrid stulen i Östersund 16 juni Felt QX70 Mountainbike 0
Drifter Vart cyklar man i Östersund? Mountainbike 4

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.