mountain biking?

Jag cyklar mycket trail just nu men jag har alltid velat köra downhill, och mountainbiking. Men vad jag inte fattar är vad är det som verkligen räknas som downhill och vad räknas som mountainbiking? Någon som vet något bra ställe att kunna börja cykla med andra och typ lära sig. jag kan ju cykla men typ som någon klubb man kan köra med? har ingen egen (antar att man bör ha heldämpad... det också vad är det för slags cyklar man ska ha typ?) cykel förutom min trailbike.
 
Mountainbike är ett samlingsnamn för egentligen all skogscykling, det vill säga såväl Downhill (DH) som cross-country (XC). Där i mellan finns All Mountain (AM) som för mig handlar om att överleva uppför bergen och njuta utför dem.

Klubbar finns på de flesta orter, precis som det nästan alltid finns någon likasinnad på happymtb.org som du redan tipsats om. Vill du inte registrera dig där skulle det underlätta om du skrev var du bor, men eftersom du inte skrivit förutsätter jag att det är Stockholm. :p

Här kanske du hittar någon bra klubb: http://www.stockholmcf.se/klubbar/
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.