Mottagning patch vs. helix antenner

Det har förekommit en del jämförelser mellan Magellan med Garmins med patch antenn.

Är det någon som har sett jämförelser mellan:

Garmin helix (t.ex. GPS76) mot Magellan

respektive

Garmin helix (t.ex. GPS76) mot Garmin patch (=etrex)

/Janne
 
Inget skäll, bara respekt!

apersson850; sa:
Du får inte skälla på mig sådär tveksamt, så att jag inte riktigt vet om jag ska ta åt mig eller ej. :)
Jag har med glädje noterat att du envetet försökt korrigera de värsta felaktigheterna/lögnerna/missuppfattningarna angående antenner som sprids här men det är inte lätt att göra sig hörd mot en ljudlig numerär övermakt. Att dina inlägg i mångt och mycket överensstämmer med Joe Mehaffeys åsikter gör dem utomordentligt trovärdiga till skillnad från nybörjare som agerar megafoner för en enda tillverkares reklambudskap.
 
gå till rätt forum

För den som vill tränga in i diskussioner om tekniska frågor typ fördelar/nackdelar med patch vs quadrifilarantenner rekommenderas sökning i groups.google.com inom newsgroup sci.geo.satellite-nav. Bland alla skräpfrågor finns många djupt kunniga inlägg och referenser till ambitiösa tester gjorda världen över.

Hejonas
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.