Minska vindbrus runt öronen

finns en artikel om ett skydd man sätter över öronen med en bygel runt nacken för att minska vindbrus. Nån som testat detta eller den snarlika http://www.earbags.com/ ?

Oklart för mig hur det fungerar. Minskar turbulensen runt ytterlrat eller i ytte hörselgången. När jag cyklar inbillar jag mig att en del av bruset uppstår runt cykelhjälmen. Skulle det klna sig att i stället sätta ett mjukt skydd runt hjälmen?

Mikrofonöverdrag borde ha liknande funktion men hur fungerar de ?

Thure
 
finns en artikel om ett skydd man sätter över öronen med en bygel runt nacken för att minska vindbrus. Nån som testat detta eller den snarlika http://www.earbags.com/ ?

Oklart för mig hur det fungerar. Minskar turbulensen runt ytterlrat eller i ytte hörselgången. När jag cyklar inbillar jag mig att en del av bruset uppstår runt cykelhjälmen. Skulle det klna sig att i stället sätta ett mjukt skydd runt hjälmen?

Mikrofonöverdrag borde ha liknande funktion men hur fungerar de ?

Thure

Jag har testat den där prylen, windfree tror jag den kallas, framförallt på cykeln. Vad den gör är att ta bort vindbruset som uppstår när vinden träffar vårt nakna ytter- och inneröra, tillverkaren liknar det vid djurens öron - som är håriga - har jag sett på hemsidan.

Den gör faktiskt en enorm skillnad, svårt att föreställa sig faktiskt innan man provat. Jag upplever inte att det uppstår någon turbulens i min hjälm när jag cyklar (iaf ingen jag hör).

Ja, det fungerar nog precis som ett mikrofonöverdrag eller puffskydd, släpper igenom ljud men stoppar vind. Hur det fungerar rent tekniskt har jag dock ingen aning om, men det finns som sagt en hel del info på tillverkarens hemsida.
 
Windfree

Hej dom heter windfree och har nu testat dem i över ett år och är så jä--a nöjd. Ingen huvudvärk efter en blåsig vända, inte lika trött i skallen, kan snacka med kompisarna under tiden, men framför allt, jag hör trafiken omkring mig så det inte blir några otrevliga överraskningar.
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.