Merino Hoody?

Jag har länge suktat efter en BPL Beartooth merino-hoody men tyvärr är den både ständigt slutsåld och på tok för dyr för mig vilket gjort att jag letat land och rike för ett subsitut. Detta har dock visat sig svårt då det helt enkelt verkar som att det inte tillverkas några underställ med huva.

Det enda jag har hittat som verkar intressant är Helly Hansens Iceberg Hoody och nu undrar jag förstås, är det någon som har erfarenhet av en sådan? Eller har ni hittat några andra bra underställs-hoodies?

http://www.winwood-outdoor.co.uk/acatalog/Helly_Hansen_Mens_Iceberg_Hoody_Black.html

Edit; Vet inte varför jag skrev det här under Lättpackning egentligen. Om det finns någon med moderator-rättigheter får ni gärna flytta tråden till Kläder, tack.
 
Senast ändrad:
Ullfrotté eller är det woolpower

de kallar sig numera? Hursomhelst har de en vettig Balaclava. Borde inte det vara vettigare med en sån än en fast huva? Som Malindo skulle ha skrivit klart polyvalent.

Thure
 

Bilagor

  • us0109uf.jpg
    us0109uf.jpg
    69.1 KB · Visningar: 700
Fast

poängen med Balaclava är just den att man kan ha den på så många olika sätt för att just reglera värmen.

Thure
 
Jag vet inte om det hjälper dig, men själv är jag helt enig med Thureb. Kom faktiskt precis tillbaka från en natt ute med min allra gosigaste (eller, well, en av de gosigare) värmetröjorna (en Houdini), och huv-j*veln är så sjukt mycket ivägen så det slår alla tidigare rekord.

Man får pilla till huvan så fort man tar på sig en jacka ovanpå, och när man tar av sig så fastnar eländet. Samma sak med ryggsäck. Det låter kanske löjligt (jo, det är nog lite löjligt), men en fast huva på allt utom det yttersta lagret stör rätt mycket.

Själv kör jag Ullfrottés (Woolpowers) balaclava, köpt för en hundring på deras outlet här i stan. Mkt funkis, lite terrorist-chic.
 
Tack för tipsen! Jo, det där med att huvan fastnar i ryggsäcken känner jag till väl. Såg att Woolpowers balaclava kostade runt 240 kr så det skulle ju även bli det billigaste alternativet.. och skulle jag tycka den var för meckig under vandring skulle jag kunna ha den till mitt sovställ istället. Värt att testa!
 
Huvor kan synas praktiska men med ryggsäck/motsvarande på blir de meckiga. En lös balclava är betydligt smidigare.
Så även i sovsäcken.
 
Fördelen med en huvtröja är väl att det är lite mer ghetto-chic att ha i stan. Som herr räv var inne på blir det ju lite terroriststämpel på balaclava om man har den till vardags. Vad är det för fel på en tunn enkel mössa förresten?
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Grönställ Marmot Trail wind-hoody Lättpackning 1
Jörgen Fjaderlatt.se Hoody-tröjor Lättpackning 14

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.