Menuett fruk/svamptork

Hej!

Jag hittade den här när jag var inne på ett varuhus idag Fruk/svamptork

Tork med 5 ollor alá OBH fast med termostat. Klart man får lägga i något vettigare nät till smågrejer men prisvärd för 299 kronor. Just nu står första laddningen frukt på tork :)

810048-jpg.jpg
 
Använder själv en sådan, av annat märke men antar att det är samma med annan licens. Funkar kanonbra och man riskerar inte att sabba ugnen genom att använda den på ett sätt som den inte är tänkt att användas på.
Ytterst lätt att rengöra om det ens skulle behövas. Drar nog inte särskilt mycket energi heller. Minus är väl att den inte är lätt att stuva undan...
Köpte min på clasohlsons.
Lycka till med frukten. Glöm inte den osmotiska processen (eller vad den nu hette). För att undvika böket kan man göra det med inlagd frukt på burk, den kommer ju i sockerlag så den osmotiska processen är ju klar där.
Tjingeling
 
Avsaknaden av termostat är den stora nackdelen med OBH:s modell. Den här lär fungera betydligt bättre och är dessutom billigare.

Tillåt mig rekommendera stänkskydd till stekpanna att lägga på ollorna. Kostar tjugolappen per styck.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
29351 Frukt/svamptork Friluftsmat 4
cim95pt4 Frukt och svamptork Friluftsmat 25

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.