• Obs! Tänk på att om du lägger ut din epostadress eller telefonnummer i forumet finns risken att de snappas up och används för spambrev och dylikt. För att slippa detta kan du istället be intresserade att kontakta dig via funktionen "Skicka epost till..." som finns i menyn man får få man klickar på ditt namn vid foruminlägget.

menskoppen?

Också nöjd

Jag har också testat menskoppen och är jättenöjd!

Konstigt att jag inte har hört talas om den förut, tack för tipset!
 
Andra forum om menskoppen?

------------------------------
branwen (Marie Öberg) skrev: Jag har inte provat själv, men har läst om den på andra forum och det verkar som att de som provat är jättenöjda. Har själv funderat på att skaffa en...
---------------------------------------

Kommer du ihåg vad det var för andra forum som du läste om menskoppen i. Det vore kul att läsa lite mer om vad andra tycker.
 
Vilken sort

Jag har provat den genomskinliga som heter DivaCup. Om du kollar på manskoppen.se:s hemsida så står det om hur man ska välja storlek och det är bilder på kopparna men jag ringde som sagt också och pratade med en tjej där och hon var jätte bra att prata med. Hon hade lite tips om båda modellerna och vad olika människor har tyckt. Det som är bra där är att om du väljer fel sort eller storlek så har du tre månader att prova och passar det inte får du byta. Efter faktiainsamling från hemsidan och telefonsamtal så gick jag på känsla och det blev bra. Jag är mer nöjd än jag kunde tro att jag skulle bli.
 
Manskoppen???

Det ska så klart vara menskoppen.se och inte manskoppen (även om man kanske skulle behöva en sån också:) )
 
Är det någon som har provat på långcykling med denna produkt? Antar att det borde fungera utmärkt, men jag skulle ändå gärna vilja veta innan jag köper en. =) Vore onekligen praktiskt att ha en sån universalprodukt under min cykelsommar!

/Frida
 
Cykla med menskopp

Jag har inte haft min menskopp så länge. Men måste säga: Varför har jag inte skaffat en tidigare? Rättare sagt varför har jag inte hört talas om den tidigare? Okej, första ett par gångerna att sätta in den var lite trixigt, men annars bara positivt.

Alla fall så har jag cyklat, inga långa sträckor än men vardagscykling. Och inte känt någonting av menskoppen. Jag har också simmat och känt mig fräsch även efteråt. Fantastisk uppfinning måste jag säga. Och sen att man behöver tömma den bara två (eller 3) gånger per dygn är väl nästan för bra att vara sant.

Mer information finns t ex på http://www.divacup.com
 
Senast redigerad av en moderator:
Måste bara säga att jag är himla nöjd med min menskopp. Jag har haft den i två år nu. Stoppade ner den i packningen för vinterturen, ifall att, och tur var väl det. Mycket smidigare och frächare än att använda binda när jag var ute. Torkade ur den med papper istället för att skölja ur den som jag gör hemma,. Funderar lite på hur smidigt det skulle funka om man inte kunde gå på dass vid fjällstugan (vi gjorde en stugtur), kanske inte lika enkelt men det går nog också att göra.

Tycker den funkar utmärkt att både cykla och rida med. För att inte tala om att bada med.

Men det bästa av allt är att man bara behöver tömma den 2 gånger om dygnet och däremellan märker man inte av den överhuvudtaget, det är nästan som att inte ha mens.
 
Också positiva erfarenheter

Har den bruna gummivarianten., blivit lite latare och använder den inte så ofta. Mest som reserv vid aktiviteter ffa simning.
Har aldrig riktigt fått in snitsen att ta ut den. Sedan har den en liten "slang" som ska klippas av, obs att inte klippa den för kort, jag tror jag gjorde det och fick som skavsår.
Annars är jag helnöjd! Alla borde ha en, om inte annat som komplement.
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.