materialhysteri

Hur viktigt är det egentligen? Jag har kört i ganska billiga funktionsplagg, rätt uppbyggt enl konsten med underställ, andas etc etc, plockat ihop lite här och där, man ser ut som disneyfigur fast vad gör det ute på landsvägen. Många plagg och cykeljackor är ruskigt snygga och det är klart, någon kanske bygger upp sin mysfaktor eller image så här; cykla kan man göra utan att ha alla lyx-specialplagg.
 
Det har du fan rätt i!

Men det är ändå rätt kul, känslan av en ny jacka, ett par dyra fina skor t.ex. Sedan finns det ju en hel del människor vars största intresse är friluftsliv t.ex.

En vars största intresse är motorcyklar, klart fan han köper en ny del om den gör cykeln snabbare, snyggare, bekvämare. Folk har pengar och är villiga att investera, därför finns det jackor för 4300 kr och så...

Sen finns det ju de sköna killarna som gör så udda och "extrema" turer eller klättringar t.ex att deras säkerhet hänger på att de hållersig torra, varma och glada...Dom gillar jag bäst.
 
Ersättning....

Hej !

Jo det är väll många med mig som jobbar allt för mycket mot va de egentligen vill. Detta leder i sin tur till att man tjänar mycket pengar men har mindre tid till friluftsliv. Antar att man genom att lägga massor av pengar på utrustning känns de som om man håller på mer än man gör. Upplevelsen blir också bättre när man väl kommer ut.

Det är väll så med våra liv jobba, jobba, jobba ..
Hade mycket heller varit ute i solen nu !

 

Fjälledarens tips: Så packar du lätt och når längre

Ibland får man ut mer av naturupplevelser när man tar ut svängarna. Fjälledaren Oskar berättar hur han hittar en större frihetskänsla utomhus.