Marmoladas sydvägg ett bildspel

Ett försök att förmedla känslan av att klättra en storvägg för dem som tycker om bildspel
http://www.youtube.com/watch?v=G8XYsNggMU4&feature=youtu.be

Johan och jag hade nyligen en fantastisk fin klättring upp för Marmoladas sydvägg. Ca 30 replängder
som visade sig ha lite av allt Stora svaplattor, areter, sprickor, kaminer och även bitvis lite spännande runouts som jag överlämnade med varm hand till Johan =)
 
Får man fråga vilken led det är? Vilken veckodag, och hur många andra klättrare?
Snart får du återge hela reseberättelsen ;)
 
Hej lite info
Det var Via Gogna och vad det gäller andra klättrare så var det tämligen tomt tror det det var 2 andra replag på berget men de var på helt andra delar av berget
Marmolada är verkligen värt att klättras och det finns hur mycket som helst att göra där
så jag tycker absolut att du skall åka dit, dock är många turer dåligt säkrade så man behöver lite marginal på sina grader

Hasse
 
Tack för inspiration och info! Har läst om väggen innan och imponerats, men nu vet jag att det finns någonting görbart där också (för mig). Nästa år! :)
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.