Man blir aldrig för gamal för äventyr

Jag är så imponerad så jag måste bara sprida det lite:)

En av min fars kompisar har fått för sig att segla till nya zeeland med en arbetskamrat.
De har absolut noll erfarenhet av segling (eller hade innan de kom på idén, sen gick de ju några kvällskurser ;)) och är över %0 båda två. (skönt att man inte behöver klara av allt sånt nu när man är 20 känner jag :))

Nåväl om man vill imponeras av att äventyrslusten finns även efter 50 års ålder kan man föjla deras resa på deras hemsida/blogg/twitter liknande historia här
 
Fnys! Vadâ "att äventyrslusten finns även efter 50 års ålder"? Passa dig jädrans noga!
Det är ju nu man har tid för diverse äventyr och budgeten är inte sâ kinkig.
 
Oj ,det var verkligen inte menat så, ber om ursäkt om någon blev förnärmad.

Jag börjar bara få lite åldersnojja så jag tyckte det var skönt att bli påmind om att livet inte tar slut när man får familj att ta hand och bry sig om :)
 
Unge man, vissa blir aldrig för gamla

En av mina bekantas pappa som är 81 år åkte så sent som i söndags vasaloppet på tiden 08 h 17’ och några sekunder som är oväsentliga i sammanhanget.

Jag träffar ibland på fallskämsklubben en ”krutgubbe” som nästa år fyller 80 år om jag är rätt underrättad och fortfarande sysslar med fallskärmshoppning.

Han var med i reklamfilm för AMF pension för några år sedan (gick på TV4) och då var han nog 75 år. Kolla här http://www.bluesky.se/?dnode=27&prid=8 och klicka sedan Film.

För några år sedan var han i USA och var med i och satte ett nytt världsrekord i storformation för de som var äldre 70 år.

Per
 
Oj ,det var verkligen inte menat så, ber om ursäkt om någon blev förnärmad.

Jag börjar bara få lite åldersnojja så jag tyckte det var skönt att bli påmind om att livet inte tar slut när man får familj att ta hand och bry sig om :)
Ta det lugnt Pelle! Jag tror nog att alla våra inlägg borde ha avslutats med en ;-)

HåkanF
 
Måste bara få skyta över min mormor...

Hon fyller 89 år i maj och hon kan nästan mer om internet än jag. "Igår åkte jag runt på gatorna i Rio, det vet du väl att man kan göra på Google Earth?" Hon har en laptop som hon ibland tar med sig ut i rullatorn. Då kan hon leta reda på en surfzon där hon sätter sig och vilar, samtidigt som hon passar på att läsa sin mail. Hon har ballaste mobilen (typ iPhone eller nåt) och funderar på att börja twittra, "så att barnbarnbarnen vet vad tanten pysslar med om dagarna". Jag frågade försiktigt om hon funderat på att flytta till ett hus där det finns hiss (hon bor på tredje våningen). Hon svarade att hon kikat på seniorboende men när hon frågat om hastigheten på bredbandsuppkopplingen så hade de svarat att datorer fick man inte ha här för det är en stressor för så gamla som inet förstår sig på den nya tekniken. Då tog hon sin rullator och gick...till en surfzon för att blogga av sig irritationen. (Hon har vanlig lärarinnepension, vad det nu kan vara, så hon är inte speciellt rik. "Det gäller att prioritera vad som är viktigt" säger hon.)

Teknikfientlig? Pyttsan!

Tänk om man får bli så gammal (för 89år är gammalt) och ha en sådan härlig inställning till utveckling. (För två år sedan fotvandrade hon med en kamrat på Scicilien, men det är en annan historia...)
 
Härligt Karolina.

Jag känner ett gäng "gamla gubbar" på mellan 76 och 81 som åker motorcykel,,,,,,,,,året runt. Dom äldsta har skajjat sig gamla Javor från militären, såna där med skidor på och dom gubbarna är sjövilda. :)


Teknikern - som passerat 50 och paddlar, dyker, campar, simmar utomhus hela vintrarna och åker vattenskoter.
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.