Mätmall för koordinatläsning

Hallo. Jag så i tidningen utemagasinet nr 6/2002 sidan 44. Längst ner till vänster fins det en bild på en mätsticka, (mätmall). Vet någon var man kan köpa denna mätmall?. I tidningen står det att den kostar 30:- jag har inte hittat någon försäljare till denna produkt på nätet.

MVH//Morgan
 
Mätmall

Hejsan...

Läste också artikeln, en sådan mätmall knåpade jag ihop redan -99.
Ritade mallen i datorn, skrev ut den på overheadfilm samt varmlaminerade den och vips hade jag en himla bra mall.

Dock så använder jag den inte så mycket nu, det är lättare och snabbare att 'skatta' sin position i kilometerrutan.

Hade man kunnat bifoga filer här så kunde jag letat upp pdf-filen som jag skapade.

Alla som är intresserade kan ju slänga iväg ett mail så kommer det en mall i pdf-format tillbaka.

mvj / JJ
 
goofi; sa:
Hallo. Jag så i tidningen utemagasinet nr 6/2002 sidan 44. Längst ner till vänster fins det en bild på en mätsticka, (mätmall). Vet någon var man kan köpa denna mätmall?. I tidningen står det att den kostar 30:- jag har inte hittat någon försäljare till denna produkt på nätet.

MVH//Morgan

Hej,
av din beskrivning ovan så förstod jag inte riktigt vad du menade men när jag nu läst tidningen på biblioteket så vet jag precis vad det är du menar.
Den lilla mätmallen på bilden har också ett inbyggt förstoringsglas som underlättar kartläsning så den fyller flera funktioner.
Själva mätdelen är inget speciellt med, ta en titt på olika kopasser så hittar du samma funktion där, ofta för flera olika skalor.
Nu till själva anledningen till mitt svar.
Den här typen av mätmall används ofta som "give-aways" vid mässor o.dyl. Själv har jag en bunt som ligger här och samlar damm så om du drar iväg ett mejl med din adress till mig så har du bara att se fram emot brevbärarens besök någon gång i början av nästa vecka.

/H

ps.
Det enda som är värt att kallas mätmall är mätskiva M21B...
ds.
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.