LöpLängd

Tänkte göra en långlöpning på kungsleden nästa sommar. Har en undran om någon har erfarenhet om hur långt man kan springa/lunka per dag i ca 5-6 dagar.Jag bär med mig all packning men handlar mer mat efter ett tag.
 
Svårt att säga

crosstompa; sa:
Tänkte göra en långlöpning på kungsleden nästa sommar. Har en undran om någon har erfarenhet om hur långt man kan springa/lunka per dag i ca 5-6 dagar.Jag bär med mig all packning men handlar mer mat efter ett tag.

Det är ju helt beroende av hur pass vältränad du är i kombination med tempo och vikt på packning.

Hur många mil springer du normalt per vecka?
Har du tränat med ryggsäck?

Peppe
 
Jag springer olika längder och intensitet på mina pass, men tränar cirka 10 timmar i veckan.
Packningen kommer att ligga på ca 4-5 kg.
Jag har ganska god vana av att löpa med säck, och konditionen är normal.Frågan är om man kan klara av en 10 -20 mil under 5-6 dagar.
 
Abisko-Ritsem

Jag gjorde en tur 1993 med en kompis med följande upplägg:

Dag 1. Abisko via Abiskojaure till Alesjaure
Dag 2. Alesjaure via Nallo till Sälka
Dag 3. Sälka via Kebnekaise till Kebnekaise fjällstn
Dag 4. Kebnekaise fjällstn via Kaitum till Teusajaure
Dag 5. Teusajaure till Ritsem

Packningen vägde cirka 5 kg och vi provianterade i stugorna. Bar alltid två mål mat med oss. Ombyte skickades från Abisko till Ritsem. Var på den tiden i hyfsad form med en träningsdos på mellan 8-10 mil i veckan. Turen var helt fantastisk och oförglömlig men om jag skulle göra om det idag skulle jag "strippa" ner packningen till cirka 3-4 kg.

Lycka till / Pottan
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.