löparsäck!!!

Kör med Litepac 27 liters. Men såg att Lundhags hade släppt en löparsäck på 25 L som jag blev lite nyfiken på. Är det någon som vet något mer om den eller har testat den?
 
Fjällräven

Har en fjällräven midjeväska med på långpassen som enligt uppg skall rymma 13l... Tveksamt men fullt tillräcklig för mig.......Slipper skavande axelremmar också =).....


Mvh L-O
 
Ang. löparsäck!

Köpte en MacPac Amp35 på Playgrounds rea en tid sedan. Har inte löptränat med den men som multisport säck är den i toppklass! Har avtagbart midjebälte och ryggplatta och väger då ca 800g. Istället finns det en rem att spänna så säcken sitter säkert. Dessutom den, mellan bröst och midjeremmen, två små resår försedda nätfickor att knäppa över magen så den sitter som en hanske. Allt är justerbart i höjdled etc.! Stor nog att svälja en fullpackad Karrimor Kimm35 men ändå komprimerbar för tillfällen då man bara har en extra tröja med sig.
http://www.outdoorsmagic.com/news/article/mps/UAN/2144/V/1/SP/328292336659364640250
 
FEM 30

Själv använder jag mig av Fjällrävens rygga. Rymmer 30 liter och har en sorts selefunktion som gör att den sitter som fastgjuten på kroppen. Det är något krångligare att ta på den men det är värt besväret.

Kan med gott samvete rekomendera den.

Mvh
 
Jag använder just nu en Haglöfs Tight Pro Large. Jag fyller den med lite jackor, handdukar och en fylld camelback för att öka belastningen. Ryggsäcken är också ett bra komplement när man kör löpträning med otränade vänner. Ju mer du packar ryggsäcken desto större handicap får du och ni kan träna på lika villkor. Passar utmärkt för mig.
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.