Ljudinspelning över och under vatten

Hej! Jag har en längre tid haft ett nytt hobbyprojekt i bakhuvudet som det kan vara läge för mig att starta upp i år; att spela in naturljud av alla de slag och klippa ihop till ljudkonstverk som t.ex. kan användas till avslappning eller meditation. För detta behöver jag en väl anpassad inspelningsapparat som har lång batteritid, bra ljudinspelningskvalité, tål stora temperaturskillnader (allt från midvinterkyla till sommarhetta) och som tål fukt bra (eller i alla fall på något vis går att vattentäta utan att försämra inspelningskvalitén).

...Sedan skulle jag gärna vilja koppla en hydrofon till den så att jag även kan spela in undervattensljud men det är väldigt svårt att hitta information om sådant, speciellt här i Sverige eftersom sökningar på "hydrofon" till största delen ger felsktivningar för "hydrofor"...

Så är det någon som har en idé vilken apparat jag bör välja och om det finns någon lämplig hydrofon att koppla till där koppling och strömförsörjning funkar? Är det någon som säljer hydrofoner av det här slaget alls i Sverige eller måste man beställa från utlandet? Budgeten är tyvärr ganska snål, max några tusen.
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.