Liten vindsäker oljelampa

Jag köpte en Feuerhand oljelampa i höstas - tror 276 heter modellen - en sådan som säljs i de flesta butiker.
Jag har haft med denna nu under vintern när jag behövde har bilen med mig och då spelade det såklart ingen roll att den är rätt stor. Det var väldigt skönt att har en sådan oljelampa när man är på ställen där det är mörkt i 20timmar och mer. Hade den då igång både för mysighet, lite värmande i tältet och även i situationer då jag ville gå iväg en kort sväng och kunna hitta tillbaka in i mörkret igen.

Men det stora problemet är storleken av denna då det är omöjligt att har med denna till vandring och i kajaken. Därför leta jag efter någon mindre oljelampa som man kan har med sig även utan bil, som inte är allt för ömtålig, klara ca 10timmar på en tank och tål vinden (måste inte vara stormsäkert)

Finns det ngr bra tips var jag kan hitta någon sådan oljelampa?
 
Jo det är klart, bli ju rätt varm om man hänger de för nära något. Det ska dock mest står på marken ute eller på fönsterbrädan när jag är hemma.
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.