Visst har du rätt i många av dina iakttagelser. Som sagt så är Fällknivens diverse modeller rejält dyra, detta har jag redan nämnt i tidigare inlägg.Ehhh, va? Minimalistiskt? Knappast. Och linjer som en, återigen, lada niva. Ska man då slänga på clips o skit så blir det ju etter värre. Och varför kronmärkt? Lär ju knappast ha nåt M-nummer... Tack men nej tack.
Hahahahahaha, först beskriva den som en arbetshäst och sen skicka med en 'snygg låda' att använda som dispay. How about no? 1349 gånger nej.
De som har vandrat ett par år på denna jord och inte stirrat sig blind på underlaget kan förmodligen förkasta antagandet att det finns ett rakt förhållande mellan pris och kvalitet. Jag använder ganska ofta farfars träskaftade mora, även om pappsliran gått hädan för längesen så har den många år kvar. Den var billig (i förhållande till kvalitet) och har redan nu kommit ner på en nivå i pris-per-användning som kommer ta tusentalet år för fällkniven att nå. Om deras kunder nu inte haft sönder dem eftersom de uppenbarligen inte kan hantera 'vanliga' knivar, eller har helt absurda förväntningar på sina knivar.
Jag skulle kunna raljera över fällkniven hur länge som helst, men jag har viktigare saker för mig. Och folk får gärna förlusta sig fällkniven och samla eller vad man nu gör, men kalla dem aldrig någonsin för prisvärda.
Personligen är jag heller inte så förtjust i utskjutande clips och tumknoppar, samt en del modeller som enligt min mening flirtar lite för mycket med den amerikanska kontinenten.
Men. Man kan inte komma ifrån att det trots allt handlar om kvalitetsknivar. Både ur materialsynpunkt liksom ur precisionssynpunkt. Att därför diskutera prisvärdhet i kronor och ören är en grannlaga uppgift. För vissa är knivarna värda sitt pris, för andra som dig är de inte det .
~Paul~