Ledsen och lurad kille.

Vill köpa mig en garmin 60C efter några år med min venture.
Inväntar naturligtvis båtmässan (i Stockholm)med tillhörande mässerbjudanden. Och mässerbjudanden kom, med rabbatterade priser..... som visade sig vara flera hundra kronor dyrare än före mässan! Dessutom verkar det vara "Bensinpriser", dvs i princip identiska priser på postorder/internet och i butik i sverige. Så det blir nog ingen 60C i år heller.
 
Tack, det ser ut som det kanske kan bli en ändå. Det lär väl tillkomma lite avgifter och tull misstänker ja?
Jag tittade på en 60c i estland, men där var det samma pris som i sverige
 
Du får betala moms i det landet du köper prylen + frakt, inget mer tillkommer (inom EU). Köpte min GPS i England för ett par år sedan, kom samma vecka och var en dryg tusing billigare än i Svedala. (Och då ingick en seriekabel vilket det inte gjorde i Sverige.)

Leif...
 
Gör en sökning, jag TROR att jag redovisat totalkostnad på köpt av en 60CS från Aspid, i en tidigare tråd.
En liten fraktkostnad är vad som tillkommer, men den ser du nog när du fyller i beställningen. Moms betalar man nog i ursprungslandet (om de inte har så stor export att de måste sälja momsfritt för lokal intullnin (egentligen inmomsning).
 
Aspid bjuder på frakten vid order över €250 och en 60C kostar inkl. portugisisk moms €452,20=4110 kr.
 
Och så finns ju USA ...

Det finns en hel del tidigare diskussioner om fördelarna (och påstådda nackdelar rörande baskartan och garantitiden) med att köpa i USA. Allra bäst är om man själv eller någon bekant är där och tar emot leveransen. GPSdiscount.com säljer för 366 USD inklusive frakt inom landet, det är rätt jämnt 2500 kronor.
 
Tack ska ni ha för all hjälp!

Den blir nog en 60C i år tack vare er hjälp. Tänkte beställa från Aspidshop, det finns ju några trådar här med nöjda kunder. En lite hake verkar vara att de bara leverar varan till kortägarens adress med bud så vitt jag förstår, vid köp med kort. Men det går kanske att hitta en lösning då ingen är hemma på min adress om dagarna.
 

Fjälledarens tips: Så packar du lätt och når längre

Ibland får man ut mer av naturupplevelser när man tar ut svängarna. Fjälledaren Oskar berättar hur han hittar en större frihetskänsla utomhus.