Lars monsen

Hej!!..

Är det nån som vet nåt nytt
om vildmarksäventyraren Lars monsen :) ??..
Om han ska göra några större äventyr
i framtiden eller så?

Föressten vi har inga större vildmarksäventyrare
i sverige eller?:)

Mvh / sebbe
 
Hej!

I år har han varit i norska nationalparker! Bla femundsmarka!! Detta kommer senare att visas på TV i 2005, NRK1 skulle jag tro! Dessutom kommer tv-programmet om när han gick genom canada! :)

Han kommer också med en "ny" bok i 2005, villmarksboka + några gamla godbitar!

Han verkar inte ha några nya större projekt på gång, tyvärr.. Men TV-programmen kommer ju garanterat bli en höjdare! :)
 
Re: På svenska?

sajberjohan; sa:
Någon som vet om hans bok kommer bli översatt till svenska och om tv-serien kommer komma till sverige?
Ifall du menar nådeløs villmark så vet jag inte. Men jag har läst att den kanske ska komma på engelska iallafall. Och den gamla villmarksboka finns ju på svenska så möjligheten finns ju! Jag vet lika lite om tv-programmen men.. bara en idè.. ifall nån vill så kan jag spela in alla program (på norska) och sen kan vi ordna så att kassetten/dvd? skickas runt till de som vill se? Blir en fraktkostnad pr.pers. (om det inte är olagligt förstås?)... :)

Men det dröjer ju länge innan programmen visas!
 
Re: På svenska?

sajberjohan; sa:
Någon som vet om hans bok kommer bli översatt till svenska och om tv-serien kommer komma till sverige?
å hur svårt är det egentligen att läsa norska? läs "högt" alt. läs ut orden "inne i huvudet" så är det inga problem. På Stockholms universitet visade det sig att de som läst samma bidrag på norska hade förstått mycket mer av texten än de som läst samma text på engelska.
 
Re: Re: På svenska?

Mepps; sa:
sajberjohan; sa:
Någon som vet om hans bok kommer bli översatt till svenska och om tv-serien kommer komma till sverige?
Ifall du menar nådeløs villmark så vet jag inte. Men jag har läst att den kanske ska komma på engelska iallafall. Och den gamla villmarksboka finns ju på svenska så möjligheten finns ju! Jag vet lika lite om tv-programmen men.. bara en idè.. ifall nån vill så kan jag spela in alla program (på norska) och sen kan vi ordna så att kassetten/dvd? skickas runt till de som vill se? Blir en fraktkostnad pr.pers. (om det inte är olagligt förstås?)... :)

Men det dröjer ju länge innan programmen visas!

låter som en himla bra ide =)
 
Re: Re: På svenska?

nils73; sa:
å hur svårt är det egentligen att läsa norska? läs "högt" alt. läs ut orden "inne i huvudet" så är det inga problem. På Stockholms universitet visade det sig att de som läst samma bidrag på norska hade förstått mycket mer av texten än de som läst samma text på engelska.

Undantaget är om boken är skriven på nynorska (det är få böcker som är det), för då blir det svårare.
 
YES!

På Torsdag börjar programmen!!!
Detta bör ni inte missa!! Det måste ju bara vara det bästa vildmarksprogrammet sedan TV:n uppfanns! Men vi får väl se! Jag tror det är jäkligt bra! :)

Ställ in parabolen!
Första programmet går på NRK 1, torsdag kl 19:55.

"Canada på tvers: Med hundeslede i Nordvestpassasjen.
Lars Monsen har forberedt seg i åtte år
Første etappe er 550 kilometer fra havisen i Alaska til skogene i Nordvest-territoriet. Der venter et eventyrlig røyefiske og en livsfarlig bjørn (ShowView:452964)"
 
Hallå Kan ingen spela in programmet så
kanske man kan skicka vidare till dom som inte
har tv-kanalen !!! :) Mot betalning förstås hehe..

/ S H .
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Svartkjelen Lars Monsen i mål efter 8000 km! Fjällvandring 16

Liknande trådar


Fjälledarens tips: Så packar du lätt och når längre

Ibland får man ut mer av naturupplevelser när man tar ut svängarna. Fjälledaren Oskar berättar hur han hittar en större frihetskänsla utomhus.