Lars Monsen Nordkalotten 365

Är han verkligen ute ensam och hur ofta träffar han folk ?

Man ser ju tex att han ibland har tält, ibland inte. Vart gjorde han av kanoten och har han inte bytt både ryggsäck och kängor ? Vart fick han pulkan ifrån den hade han ju knappast med sig från början ? Går han till fots överallt eller flygs han till olika ställen ? Det känns som om det är mycket som inte visas..

Jag är ju inte direkt någon erfaren vildmarksmänniska så kanske därför jag inte förstår hur allt går till men då upplyses jag gärna :)

mvh // Johannes
 
Är han verkligen ute ensam och hur ofta träffar han folk ?

Man ser ju tex att han ibland har tält, ibland inte. Vart gjorde han av kanoten och har han inte bytt både ryggsäck och kängor ? Vart fick han pulkan ifrån den hade han ju knappast med sig från början ? Går han till fots överallt eller flygs han till olika ställen ? Det känns som om det är mycket som inte visas..

Jag är ju inte direkt någon erfaren vildmarksmänniska så kanske därför jag inte förstår hur allt går till men då upplyses jag gärna :)

mvh // Johannes

Spelar det någon roll egentligen?
Han är ute ett år och detta skall sammanställas till 8 program. Det är väl klart att det händer mycket som man inte får se men tar det bort någonting från helhetskänslan?
Jag tycker i allafall inte det.
Naturligtvis hade jag önskat att se mer men i många fall (de flesta) så visas det då bara meningslöst, döfött utfyllnadsmaterial som man gjort rätt i att ta bort från början.
//Peter
 
Är han verkligen ute ensam och hur ofta träffar han folk ?

Man ser ju tex att han ibland har tält, ibland inte. Vart gjorde han av kanoten och har han inte bytt både ryggsäck och kängor ? Vart fick han pulkan ifrån den hade han ju knappast med sig från början ? Går han till fots överallt eller flygs han till olika ställen ? Det känns som om det är mycket som inte visas..

Jag är ju inte direkt någon erfaren vildmarksmänniska så kanske därför jag inte förstår hur allt går till men då upplyses jag gärna :)

mvh // Johannes
Har inte läst hela tråden så länken har kanske kommit upp tidigare men detta klippet är kul! http://www.youtube.com/watch?v=FqZLKBi4sC4
 
Pernor - Det spelar verkligen ingen roll, det var inte menat som någon negativ kritik utan undrade mest hur det gick till. Jag tycker filmerna fortfarande är hur bra som helst :)

Det där var ett riktigt roligt klipp också :D

mvh // Johannes
 
Nordkalotten 365 handlar om att han under ett års tid skulle göra månadslånga turer. Han åkte nog hem emellan och återhämtade sig och fyllde på förråden.

Hans CV finns på hans hemsida om man vill veta mer vhttp://larsmonsen.no/cv/
 
Är han verkligen ute ensam och hur ofta träffar han folk ?

Man ser ju tex att han ibland har tält, ibland inte. Vart gjorde han av kanoten och har han inte bytt både ryggsäck och kängor ? Vart fick han pulkan ifrån den hade han ju knappast med sig från början ? Går han till fots överallt eller flygs han till olika ställen ? Det känns som om det är mycket som inte visas..

Jag är ju inte direkt någon erfaren vildmarksmänniska så kanske därför jag inte förstår hur allt går till men då upplyses jag gärna :)

mvh // Johannes

Han är troligtvis ute större delen av tiden men åker antagligen och byter prylar för sommar och vinter samt fyller på förråd. Han kan ju skicka sakerna till och från närliggande orter. Kortare svängar kan han lämna sitt läger och göra dagsmarscher. Jag hade samma funderingar som du men efter att kollat på Canada på tvers så fick man se lite mer om hur det verkar vara upplagt.

Det krävs en del organiseringsförmåga kan tänkas... :)
 
Och man kan ju inte låta bli att nämna de otroligt roliga "The Lars Monsens Facts" som är en variant på "The Chuck Norris Facts".

Se på: http://www.larsmonsenfacts.com/

Favoriterna är:

"Björnen går inte i ide om vintern, den gömmer sig bara från Lars Monsen"

"Älvar och sjöar fryser om vintern för att skydda fiskarna från Lars Monsen"


/Andreas
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.