Långfärdslegend död

Tragiskt

med alla fatala cykelolyckor. Tanken går till anhöriga.

Men risken kommer inte att få mig att sluta cykla så länge som jag klarar det fysisikt.

Vi cyklister är, bland annat ut klimatsynpunkt, jordklotets hjältar!

Thure
 
Tragiskt
med alla fatala cykelolyckor. Tanken går till anhöriga.

Men risken kommer inte att få mig att sluta cykla så länge som jag klarar det fysisikt.

Vi cyklister är, bland annat ut klimatsynpunkt, jordklotets hjältar!

Thure

Japp, håller med.

Jag undrar bara över en sak som slog mig när jag läste texten i the times: Killar som Hibell, Stucke och några gubbar till, de har cyklat så gott som non-stop sen 60-talet, men ändå så skriver Strandberg i sina böcker att han var "den förste som cyklade genom nya och gamla världen".

Personligen struntar jag i vilket, men varför skriver Strandberg så? Trodde han att han var först? Eller låter det bara bra att säga att man var först? Eller är det bara bokförlaget som hittat på att han skulle vara först?
 
Många

sådan här påståenden om först är inte korrekta.

Om det är PR-snack för att sälja böcker göra sig till intressant föredragshållare etc eller om det är okunnighet vet jag inte.

Innan internet var det inte alls lika lätt att kolla sanningshalten i såna här påståenden.

Thure
 
Japp, håller med.

Jag undrar bara över en sak som slog mig när jag läste texten i the times: Killar som Hibell, Stucke och några gubbar till, de har cyklat så gott som non-stop sen 60-talet, men ändå så skriver Strandberg i sina böcker att han var "den förste som cyklade genom nya och gamla världen".

Personligen struntar jag i vilket, men varför skriver Strandberg så? Trodde han att han var först? Eller låter det bara bra att säga att man var först? Eller är det bara bokförlaget som hittat på att han skulle vara först?

Varför inte fråga Strandberg själv ? Han har alltid svarat på mina frågor - både via mail och telefon....
 
Nja, så viktigt är det väl inte. Men tack ändå.

edit: BTW om du har hans mail så skicka gärna över den till mig. Hittar den inte när jag googlar. Tack!
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Corax Tråkiga nyheter - långcyklist död Långcykling 3
niking Jobst Brandt är död Långcykling 1
trek5200 Kropps tragiska död Långcykling 0

Liknande trådar


Fjälledarens tips: Så packar du lätt och når längre

Ibland får man ut mer av naturupplevelser när man tar ut svängarna. Fjälledaren Oskar berättar hur han hittar en större frihetskänsla utomhus.