Laglöst land

Nordesjö; sa:
Om fler feta och arroganta 25-åringar fick komma ut på fjället, med eller utan skoter, så skulle fler fatta att man inte bränner ut i förbjuden terräng och slänger tomflaskor omkring sig.

Men i detta fall rörde det sig om feta och arroganta 25-åringar som kom ut på fjället. De misslyckades dock kapitalt redan innan de hade chans att fatta att man inte bränner ut i förbjuden terräng och slänger tomflaskor omkring sig.

De är redan diskvalificerade och fascismen är därmed tillämpbar. :)
 
Jupp ni borde skrivit upp o anmält om inte annat bara för att visa att det inte går osett förbi.
med lite tur hade polisen iaf frågat dem om det var de som var där..
och tja då hade de fått sig en liten tankeställare att jo det finns folk som faktiskt ser och bryr sig om vad de gör

sedan kan man ju fråga sig vad Damerna och herrarna tidigare i tråden är för personer med tanke på vad de tycker man skall göra med missdådarna.
att de sedan var 25 och skitfeta osv var hittar ni det ?? någon av er som vägt och tagit leg på dem ??
jag har svårt att hitta det i thures inlägg ??
bilder på knogjärn osv..

men snälla..
vart har ert sunda förnuft försvunnit ??
sicken tur att detta bara är internet och att ni slipper stå framför någon o säga/stå för det ni skriver..

är det verkligen er man möter när man är ute o vandrar/paddlar/what ever..
DET är lite skrämmande..
nu låter jag som en helig j-a kossa men tja det kanske är något att tänka på ??

red felstavning
[Ändrat av hobbes 2005-05-24 kl 17:23]
 
hobbes; sa:
men snälla..
vart har ert sunda förnuft försvunnit ??
sicken tur att detta bara är internet och att ni slipper stå framför någon o säga/stå för det ni skriver..

vissa är prexis lika elaka i verkligheten som dom utger sig för att vara på nätet.. så gör inte samma misstag som du ber andra att inte göra.
 
-Patric-; sa:
hobbes; sa:
men snälla..
vart har ert sunda förnuft försvunnit ??
sicken tur att detta bara är internet och att ni slipper stå framför någon o säga/stå för det ni skriver..

vissa är prexis lika elaka i verkligheten som dom utger sig för att vara på nätet.. så gör inte samma misstag som du ber andra att inte göra.

Vadå ? är det ett hot ? eller vad menar du ?
vad är det du vill jag skall läsa ut ur detta ?
 
Sten i glashus?

hobbes; sa:
att de sedan var 25 och skitfeta osv var hittar ni det ?? någon av er som vägt och tagit leg på dem ??
jag har svårt att hitta det i thures inlägg ??

Du missar min poäng helt och hållet. Synd, för det var en ganska bra poäng om jag får säga det själv.

Lustigt nog är det ingen som har sagt något om "skitfeta", så du gör precis vad jag gjorde - du använder ett retoriskt knep att lägga ord i munnen på andra. Jag är medveten om att jag gjorde det, och medveten om varför jag gjorde det. Är du?

[Ändrat av Nordesjö 2005-05-25 kl 10:41]
 
hobbes; sa:
sedan kan man ju fråga sig vad Damerna och herrarna tidigare i tråden är för personer med tanke på vad de tycker man skall göra med missdådarna.
att de sedan var 25 och skitfeta osv var hittar ni det ?? någon av er som vägt och tagit leg på dem ??
jag har svårt att hitta det i thures inlägg ??
bilder på knogjärn osv..

men snälla..
vart har ert sunda förnuft försvunnit ??
sicken tur att detta bara är internet och att ni slipper stå framför någon o säga/stå för det ni skriver..

är det verkligen er man möter när man är ute o vandrar/paddlar/what ever..
DET är lite skrämmande..

Är du ett troll eller saknar du bara all brist för förtåelse av ironi?

Läs tråden en gång till. :)
 
Re: Sten i glashus?

Nordesjö; sa:
Lustigt nog är det ingen som har sagt något om "skitfeta", så du gör precis vad jag gjorde - du använder ett retoriskt knep att lägga ord i munnen på andra. Jag är medveten om att jag gjorde det, och medveten om varför jag gjorde det. Är du?

Nej det var inte menat som ett retoriskt knep.
Det jag invände mot var helt enkelt tonen i det som skrevs.
Det liknar mest en lynchstämmning med 0 tolerans för avvikande. vi har folk som publicerar bilder på knogjärn, folk som anser att man borde bränna folk inne, och du väljer då att fokusera på orden fet eller skitfet... tja det gäller ju att välja område man tycker är viktigt..

Det är tråkigt att se att folk har den inställningen att ute på Internet är det fullt ok att skriva och göra vadsomhelst.. och jag är den första att erkänna att ibland har känslorna tagit överhanden.. men jag uppmanar ändå till att man kanske skall tänka till lite när man skriver i ett forum..

uppmaningar/uttryck att mörda eller skada folk kanske inte är så himla bra eller vad tycker du ?
lägger liksom en ganska tråkig stämmning på siten..
vi är väl här för att diskutera friluftsliv ?
det finns säkert massor med siter för folk som önskar vara massmördare och torpeder eller liknande..
där passar det säkert alldeles utmärkt med sådana kommentarer.

min personliga åsikt är att vi kan nog vara utan dem här iaf..
 
Re: Re: Sten i glashus?

hobbes; sa:
vi har folk som publicerar bilder på knogjärn, folk som anser att man borde bränna folk inne, och du väljer då att fokusera på orden fet eller skitfet... tja det gäller ju att välja område man tycker är viktigt..

Eftersom jag är den ende som har nämnt övervikt är det klart att jag fokuserar på att du reagerar på det, särskilt som mitt inlägg var just en reaktion på den otillåtande inställningen här.

Vilket du uppenbarligen missade helt.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
krakelz Deo/Antiperspirant för fuktigt varmt land Utrustning allmänt 2

Liknande trådar


Fjälledarens tips: Så packar du lätt och når längre

Ibland får man ut mer av naturupplevelser när man tar ut svängarna. Fjälledaren Oskar berättar hur han hittar en större frihetskänsla utomhus.