Lättpackar-märke?

Hur funkar uniformsförbudet i Sverige? Får lättpackare likrikta sig hur som helst?
Det är bara att välja lite olika färger på ballongerna. Ballongerna är bäst. Går att spraya med mallen, väger inget, tvärtom om de är gasfyllda, och vill fjäderfäna visa upp sig för varandra och odla gemenskap syns ballongerna på långt håll.

Raskesven
 
Tror risken är liten. Tungpackarna är nedtyngda av sina ryggsäckar och lättpackarna kan lätt (!) springa sin väg...

Jörgen

Men när vi väl tagit oss ut på fjället, fått upp våra tält, uppblåsbara liggunderlag, tältstolar och allt annat då liger vi och lurpassar på er. Se det lite som lejonet mot antliopen. Vi kör med råstyrka, ni är numera så många at alltid hinner vi ifat någon (och det är ju vanligen den svagaste:cool:)
 
Tanken med märket var väl att man lätt skulle känna igen andra lättpackare, även på håll?

Nej, men för att kunna känna igen andra lättpackare som vill "skylta med sitt lättpackningsintresse". Om några vill kunna känna igen varandra på håll det är kanske lämpligare om de enas om en väldigt skrikande färg som kan användas på något speciellt sätt.

Jag vidhåller att ett diskret och elegant märke skulle vara fullt tillräckligt. Som sagt kan jag gärna tänka mig flera profilprodukter, som till exempel en snygg t-shirt och zip-lock påsar osv, men det vore trevligt att ha just ett "märke" som kan sitta synligt. Folk som inte vet vad det är skulle förmodligen knappt tänka på det, medan bärarna av det skulle känna igen varandra på direkten.

Jag ser också poängen med att kunna bära märket i andra miljöer och sammanhang än när man utövar lättpackningen. Det är ju personen som är det viktiga. Man kan nog få lika givande samtal med andra lättpackare oavsett om man träffas på tunnelbanan eller på fjället. Att då utforma märket/loggan så att det bara används eller blir synligt när man utövar friluftslivet känns onödigt snävt.
 
Bortsett från att ett lättpackarmärke måste vara något av det fånigaste i Utsidans historia så måste jag ändå föreslå att det blir ett fett jäkla märke i bly med texten "Hade du packat lätt hade du också orkat släpa omkring på det här märket"...
 
Bortsett från att ett lättpackarmärke måste vara något av det fånigaste i Utsidans historia så måste jag ändå föreslå att det blir ett fett jäkla märke i bly med texten "Hade du packat lätt hade du också orkat släpa omkring på det här märket"...

En tiokilos gummerad eleiko skiva kanske? Ser man en sån på fjället/i skogen vet man att bäraren är lättpackare!
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.