Lätt paddeljacka?

Intressant diskussion där de flesta är ute efter en paddeljacka som andas bra. Men hur är det med tätheten? Jag letar efter ett alternativ till torrdräkten på senvår-sommar-tidig höst för att kunna leka i vattnet under färd. Är det någon som har någon erfarenhet av någon bra paddeljacka som håller tätt för detta men inte är för tät så att man svettas ihjäl under en kallare sommardag (< 15 grC).

// Stefan

Jag gillar Reed's Chillcheater paddelkläder. En del tycker att de är för täta och varma men jag använder dem året runt, både ovanför och under vattnet. Man bör ju klä sig efter vattentemperaturen och då kan det bli lite varmt när solen gassar. Men om du t.ex. rollar är det perfekt. Se recension.
 
Neoprene muffar!

Jag skaffade lösa neopren muffar från Swima som jag drar över ärmsluten på en lätt Norrøna Falketind Paclite reafynd vid busväder. Annars en tunn softshell cykeljacka från Briko alt billig vindtät Pro cykeljacka. Väldigt funkis med multifunktions jackor! ;)
 

Liknande trådar


Fjälledarens tips: Så packar du lätt och når längre

Ibland får man ut mer av naturupplevelser när man tar ut svängarna. Fjälledaren Oskar berättar hur han hittar en större frihetskänsla utomhus.