• Obs! Tänk på att om du lägger ut din epostadress eller telefonnummer i forumet finns risken att de snappas up och används för spambrev och dylikt. För att slippa detta kan du istället be intresserade att kontakta dig via funktionen "Skicka epost till..." som finns i menyn man får få man klickar på ditt namn vid foruminlägget.

LÄS min profil nu, uppdaterad

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Slotte, jag börjar ana både humor och självdistans i dina inlägg, vad är det som händer?

De närmaste dagarna vill jag träffa någon tjej IRL.

Jag är inte den brutalaste friluftskillen Du kan hitta, däremot får jag mycket tack för mitt sportiga jobb som är provocerande för många män på gatan men bättre förstådd här på Utsidan Forumet. Jag har företaget året runt, men på vinterhalvåret måste jag därtill ha annat jobb.
 
jag har läst din nya profil...

...tycker fortfarande att den är för brutal och självutlämnande...och jag är en person som är vidrigt självutlämnande som person...gillade dock början betydligt bättre...det är där som du har ändrat...istället för att tala om att man är vd (jag har också haft egen firma och varit vd och jag tror att många andra har det på samma sätt här på utsidan...de flesta är akademiker)...kan man skriva att man älskar sitt jobb eller nåt sånt...det låter mer ödmjukt...och att vara lite mer ödmjuk skadar faktiskt inte...om du kollar igenom alla profiler på utsidan tror jag faktiskt inte att en enda nämner exakt vilka vänner de har osv...med tanke på pul (personuppgiftslagen) bör man nog tänka lite på hur mycket man lämnar ut om andra också...och att skriva ons...när nästan ingen vet vad det betyder...man brukar inte nämna könssjukdomar i presentationer här på utsidan liksom...det finns som sagt andra forum där det kan vara intressant..ville bara tipsa lite...(du frågade förut om tips ju)
/anna
 
...tycker fortfarande att den är för brutal och självutlämnande...och jag är en person som är vidrigt självutlämnande som person...gillade dock början betydligt bättre...det är där som du har ändrat...
ninapenda, messa fort som fan vad jag ska korta ner i slutet! Jag vill liksom inte att det kommer som en total överraskning för tjejer att jag varit med om endel i privatlivet - varför neka när folk ändå vill veta t.ex. en sådan detalj som barn. Hur går det att bortförklara barn? Jag delar mitt ansvar som pappa, men vill inte heller framstå som någon som inte skulle kunna hinna ge uppmärksamhet till en ny flickvän.

istället för att tala om att man är vd (jag har också haft egen firma och varit vd och jag tror att många andra har det på samma sätt här på utsidan...de flesta är akademiker)...kan man skriva att man älskar sitt jobb eller nåt sånt...det låter mer ödmjukt...
Ja, ja, ska jag tillägga då att jag inte är akademiker, så det är ödmjukt att erkänna? Jag måste jobba, skulle inte ha råd att studera, och jag måste jobba i augusti-september när terminen redan har jobbat, jag är bunden till det.

och att vara lite mer ödmjuk skadar faktiskt inte...om du kollar igenom alla profiler på utsidan tror jag faktiskt inte att en enda nämner exakt vilka vänner de har osv...med tanke på pul (personuppgiftslagen) bör man nog tänka lite på hur mycket man lämnar ut om andra också...och att skriva ons...när nästan ingen vet vad det betyder...man brukar inte nämna könssjukdomar i presentationer här på utsidan liksom...det finns som sagt andra forum där det kan vara intressant..ville bara tipsa lite...(du frågade förut om tips ju)
OK bra, men det är såhär: att jag tänker långsiktigt, därför, fastän det kanske inte verkar så, så är jag seriös och gör inte det här för att flirta utan för att jag behöver någon kvinna långsiktigt.
Och, vad har jag lämnat ut om vänner som inte är smart att säga? Jag sade kanske ett par ord för mycket om vänner/nya i något inlägg, jag lovar sluta med det fr.o.m. nu!
 
Jag måste sova varierande tider, och jag har inte internet hemma...
...Så en liten praktisk fotnot är på plats: Vänligen, Du tjej som läser min profil: förvänta inte Dig att jag har möjlighet skickar en trevlig och avslappnad och självdistansierad hälsning ENBART för att Du läst min profil. Min besökar-lista blir nämligen just nu full på nolltid, jag hinner helt enkelt inte se att Du läst profil fastän jag försöker ta mig till datorn några minuter flera ggr om dagen! Se det såhär: tröskeln får vara låg. Jag vill gärna veta vilka som är lite intresserade av mig, men jag fattar att det troligen inte betyder något om Du bara läst profilen och inte på allvar skrivit till mig.

Jag är inte en sådan som bortförklarar, utan jag är helre öppen. Ändå respekterar jag Din integritet, Du behöver INTE berätta lika mycket eller samma aspekter om Dig själv som jag har avslöjat till Dig!
 
Senast ändrad:
Jag läste din profil och jag måste bara skriva några rader.

Är inte ALLA barn man får sina kärleksbarn. Hur kan du skriva att det första är ett kärleksbarn och inte det andra. Särbehandlar du barnen också? Alla barn har lika rätt att vara älskade från båda sina föräldrar.

Är du fortfarande gift och bor tillsammans med modern till dina barn? I så fall tycker jag inte man ska söka andra partner innan man har rett ut allting hemma och separerat. Har ni pratat igenom det hemma? Är hon medveten om att du inte vill bo med henne? Ett förhållande/äktenskap är inte som bilar/cyklar. Man kan inte bara byta till nya modeller hela tiden, speciellt inte när barn är inblandade. Så försvarslösa och oförstörda människor som barn förtjänar att få den bästa tänkbara uppväxt och förutsättningar för att klara sig bra i framtiden.

Sen har jag en sista undring som egentligen inte tillhör din profil. För en man som inte har dator eller internet och brukar smita in på bibliotek så skriver du inlägg på udda tider. Vart hittar man en publik dator kl 03.08 en måndag natt?
 
Hej, Killern! Inga problem att ge Dig svar!

Är inte ALLA barn man får sina kärleksbarn. Hur kan du skriva att det första är ett kärleksbarn och inte det andra. Särbehandlar du barnen också? Alla barn har lika rätt att vara älskade från båda sina föräldrar.
OK, Du är inte bekant med termen. Termen kärleksbarn använder man om ett barn som gjorts när föräldrarna varit kära i varandra, ömsesidigt. Så det har inte med kärleken till barnet att göra. Javisst älskar jag båda lika mycket!

Är du fortfarande gift och bor tillsammans med modern till dina barn?
Nej, jag befinner mig på jobbet eller på rörlig fot veckan runt och lyckas undvika att konfronteras med henne.

I så fall tycker jag inte man ska söka andra partner innan man har rett ut allting hemma och separerat.
Vi skildes redan i månadsskiftet November/December 2007.
I Mars 2008 hade hon hamnat i trubbel, så vi provade på att bo ihop igen eftersom jag hade en 19 kvadratmeters lägenhet på landet i Sthlms län, 4½ mil från Stockholm Central. Men jag var inte ett dugg förberedd på henne ankomst.
I April 2008 bodde hon på 4½ mils avstånd från mig med SL.
Under hela Maj 2008 var vi väldigt oense om hennes val av arbetsplats - oenigheten handlade om vad som skulle vara långsiktigt bra för henne och om valet inför höstterminen 2008. Den ekonomiska situationen stressade relationen enormt, jag var så hopplöst luspank att jag var tusentals kronor under socialnormen. Vi fick inte pengar från något håll ö.h.t.! Hon jobbade men det är inte förän nu i slutet av Juli som hon har varit och lyft sin lön från sitt bankkonto. Jag var och är arg på henne för att hon inte tagit i akt mina råd som vi var oense om. Jag letade jobb intensivt och började jobba - jag har sedan dess varit borta dygnet runt, veckan runt.

Har ni pratat igenom det hemma?
Ja, så småningom sedan vintern 2004/2005. Vi har diskuterat precis allt in i minsta detalj.

Är hon medveten om att du inte vill bo med henne?
Ja, vi har gjort upp precis allt in i minsta detalj. All egendom, alla fakturor, alla kostnader. Inget frågetecken kvarstår. Sista förhandlingarna är fullständigt avslutade.

Ett förhållande/äktenskap är inte som bilar/cyklar. Man kan inte bara byta till nya modeller hela tiden,
Jag håller med Dig. Jag har aldrig trott på att man ska söka nya modeller eller byta. Jag tänker långsiktigt och det har varit en mycket lång process för mig att slutligen lägga bort min exhustru ur tankarna helt. Som jag skrivit i min profil så älskade jag henne länge. Jag har levt utan ömsesidig kärlek väldigt länge nu.

speciellt inte när barn är inblandade. Så försvarslösa och oförstörda människor som barn förtjänar att få den bästa tänkbara uppväxt och förutsättningar för att klara sig bra i framtiden.
Jag har en mycket god relation till barnen, jag har varit med i de viktiga skedena i barnens liv, och min exhustru har kunnat vägleda med vishet eftersom hon har enormt mycket erfarenhet av barn och har erkända meriter av att ha tagit hand om barn.

Sen har jag en sista undring som egentligen inte tillhör din profil. För en man som inte har dator eller internet och brukar smita in på bibliotek så skriver du inlägg på udda tider. Vart hittar man en publik dator kl 03.08 en måndag natt?
Fram till 03:30 finns inte publikt internet.

Jag råkade ha den unika möjligheten nu i helgen att vara vid en dator som var gratis att använda - det är bara några gånger om året jag har den möjligheten. Jag satsade järnet på forumet medan det var möjligt. Nu kommer jag varken kunna eller vilja vara aktiv på internet på ett bra tag framöver.
 
Jag förstår inte syftet med det här, vill man träffa en partner av något slag så bör man väl göra någon form av marknadsundersökning för att få ett underlag, att formligen kasta ut linor över allt är lite som att fiska med dynamit, det smäller högt och resultatet blir förrödande. målgruppen för dig är tjejer som är yngre än 23år, detta är inte direkt medelinvånaren på utsidan, utsidan befolkas av halvfeta medelålders män som inte längre orkar vara i skogen utan väljer att frilufsa på internet.. sen har vi duracellkaninen Anna men hon räknas inte eftersom hon bara är en, därmed försumbar.

jag gillar din fullkomligt brutala självbiografi, den lämnar inget övrigt att utforska och som jag sa innan WYSIWYG... sättet du väljer att presentera dig på är som ett öppet sår i huvudet, det är stressigt, neurotiskt och jag får en bild av en människa som inte mår speciellt bra..

jag kan samtidigt inte låta bli att beundra din förmåga att hänga ut dig själv och ta emot denna massiva kritik utan att fullständigt lacka ur, det visar på att en del av vad du skriver om dig själv faktiskt stämmer, jag blev som sagt tidigare överaskad av din humor och självdistans, kanske sidor hos dig själv du skulle trycka mer på.
 
målgruppen för dig är tjejer som är yngre än 23år
Du har fel, jag har ju gång på gång sagt att >>Oftast är det roligast att prata med kvinnor i åldrarna 27-35>>
Jag fattar inte varför Du kategoriserar mig på det där viset!

jag kan samtidigt inte låta bli att beundra din förmåga att hänga ut dig själv och ta emot denna massiva kritik utan att fullständigt lacka ur, det visar på att en del av vad du skriver om dig själv faktiskt stämmer,
Tack, det tål att beundras! ALLT det som jag faktiskt har påstått stämmer. Allt som påstås om mig stämmer inte.

, att formligen kasta ut linor över allt är lite som att fiska med dynamit, det smäller högt och resultatet blir förrödande.
Skitsnack, resultatet är bara bra.

PATRIC, jag tror att Du är bara avundsjuk och tycker att det är fel att leta intensivt! Jag tänker INTE hänga på krogen i åratal. Jag tänker ö.h.t. inte vänta länge med att få en flickvän, jag tar inte första bästa utan jag har att välja mellan.

Förresten, Patric, jag har haft en väldigt lång dag och sov ett par timmar på jobbet. Jag tycker Du är oförskämd som förnedrar mig offentligt medan jag inte har någon som helst chans att svara snabbt! Varför skickade Du t.ex. inte meddelande direkt till mig - det skulle Du göra om Du verkligen skulle bry Dig om vad som är fel med min profil!? Egentligen skulle Du kunna vara artig och skicka mig en hundralapp så kan jag ta en öl tillsammans med någon tjej. Har jag gått och hängt ut Dig sådär?

DU är den enda som mobbar mig just nu. Jag har ju försökt vara extremt tydlig med att jag inte längre kan sitta vid datorn och reagera snabbt. Jag har inte lackat ur, jag bara undrar varför Du måste ändra åsikt fram och tillbaka och låta hundratals medlemmar om dagen ta del av vad DU tänker om mig. Jag gillar beslutsamhet och att inte vara förhastad.
 
slotte.. jag mobbade inte dig, det var ett snällt och ganska konstruktivt inlägg.. du väljer att lägga ut din profil för beskådan och du vill ha feedback på det du skriver.. då får du det, skit samma om du söker 23 åringar eller 33 åringar, saken är den samma, man bör göra någon form av marknadsundersökning och inte bara fiska med dynamit.. vi kan säga som så här, jag vet vad jag pratar om..


kolla här..

1. skriv mer som ett personligt brev

2. försök att skriva i någon form av kronologisk ordning och inte bara lösrykta känslor, krav och förväntningar blandat med det ena och det andra.

3. dela upp det i stycken: a - berätta om dig själv, vad du varit med om och vem du är. b - tala om vad du söker, egenskaper och liknande. c - berätta varför just du passar en person med tidigare angivna egenskaper. d - avsluta med något nära och rikigt personligt som lämnar avtryck hos den som läst, något positivt..

något åt det hållet i alla fall..
 
Senast ändrad:
Tack! Det var Du skyldig att tala om för mig och alla! Nu börjar vi komma någonstans!

kolla här..

1. skriv mer som ett personligt brev

2. försök att skriva i någon form av kronologisk ordning och inte bara lösrykta känslor, krav och förväntningar blandat med det ena och det andra.

3. dela upp det i stycken: a - berätta om dig själv, vad du varit med om och vem du är. b - tala om vad du söker, egenskaper och liknande. c - berätta varför just du passar en person med tidigare angivna egenskaper. d - avsluta med något nära och rikigt personligt som lämnar avtryck hos den som läst, något positivt..
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.