Länsmansberget i Blekinge?

Jag undrar om det finns någon som sitter på lite information om det "topphemliga" Länsmansberget i Blekinge. Det ligger i närheten av Valberget, men det är få som har varit där. Av någon underlig anledning är det väldigt svårt att få tag på någon information om klippan. Någon idé någon..??
 
karlskrona bergsportförening?

Jag undrar om det finns någon som sitter på lite information om det "topphemliga" Länsmansberget i Blekinge. Det ligger i närheten av Valberget, men det är få som har varit där. Av någon underlig anledning är det väldigt svårt att få tag på någon information om klippan. Någon idé någon..??

Nu var det ett tag sedan jag var i kontakt med Karlskrona Bergsportförening men dåförtiden hade de bra kll på klättring Blekinge. HIttade bara förare för Valberget på deras hemsida men prova att kontakta dem via
http://www.surf.to/kbf

/Patrik, som senaste klättrade på Knipehall
 
tjena fredrik

jag har varit där en del och rensat och klättrat under 2007-2008. jag kan ge dig kordinater till klippan. den behöver en del rensning. ha det gott.

rickard persson, skk
 
Jag har redan varit där och klättrat, så jag vet vart det är. Ville bara få tag på förare så man kan se vilka linjer som är gjorda, grader osv.. Men det verkar vara få som känner till det.
 
hemligt...

Har för cirka två år sedan börjat klättra i blekinge.
Självklart blev jag nyfiken och undrar var Länsmannsberget finns?
Finns det, eller kan någon ge mig, beskrivning hur man hittar dit...och fanns det någon förare?

MVH Filip
 
Jag vet!

Jag råkar ha den topphemliga fd klubbkartan dit eftersom jag hade security clearance level 10 i klubben, så är det nån som vill är det bara att säga till. Tyvärr måste ni ha ögonbindel på er under resan dit. ;)
 
Egentligen undra jag om det är någon större mening med att hemlighålla klippan. Skulle inte tro att den får fler än tre fyra besök om året hur offentliggjord den än blev. Och enligt vissa uppgifter jag fått så existerar ej någon känslig markägarsituation längre

Filip: Du kan väl maila mig så ska jag ge dig vägbeskrivningen. Jag behöver ju inte lägga ut den här.
 
förare och vägbeskrivning

Hej, 5 år sen senaste inlägget :)
Jag är lite smått intresserad av att utforska Länsmansberget efter att ha sett lite bilder på nätet. Jag tyckte mig se en o annan spricka som ville bli tafsad på :)
Svårt att bedömma om det är värt ett besök jämfört med Valberget och Myrberget? Har någon bultat upp det eller kan man få sätta egna bitar?

Har du en förare och vägbeskrivning som du kan tänka dig dela med dig av?

Tacksam för svar, ha det!
 

Liknande trådar


Fjälledarens tips: Så packar du lätt och når längre

Ibland får man ut mer av naturupplevelser när man tar ut svängarna. Fjälledaren Oskar berättar hur han hittar en större frihetskänsla utomhus.