Kustjägare 2004-2005

att peppe

Visst är det som du säger. Det sker alltid ett överintag av soldater då befälen genom erfarenhet vet att avhoppen brukar ligga runt 30%. Skulle det mot förmodan bli så att ingen lämnar in så kommer de sämsta 30% att avskiljas.

Så var inte fallet när jag låg inne utan då var alla avhopp frivilliga.

Vem som har för tjockt pannben lr inte låter jag vara osagt...

hade gött!
 
Härda pannbenet

Efter att ha läst boken om "KJ", så verkar de ha en bra metod, till just det. Något som kallas "Kinesiska bågen" och användes (används?), som bestraffning, eller motivationshöjare. Det går ut på att stå med raka ben, med händerna på ryggen och böja sig framåt, så att man lutar kroppstyngden mot golvet, med huvudet. Detta ska man tydligen göra tills order om avbryt kommer.
Har testat detta och det gör ganska ont. Prova själva!

/K
 
På pannan ställ

Den metod fick vi prova på när jag gjorde lumpen. men då kallades den "PÅ PANNAN STÄLL!!!"
Den är inte så skön nä........

/Daniel
 
Re: På pannan ställ

7309; sa:
Den metod fick vi prova på när jag gjorde lumpen. men då kallades den "PÅ PANNAN STÄLL!!!"
Den är inte så skön nä........

/Daniel


Tänkte bara fråga i all ödmjukhet varför i helvete man går med på en sådan idiot-övning??
 
Den här tråden verkar ha förlorat all sans och balans.. Det låter mer som lumparminnen för 22åriga killar...

Som sagt, svalna!!
 
att Broman:
Onödig kommentar! Gillar du inte den skrifliga konversationen som förs så är det bara att hålla sig borta från tråden...

hadet!
 
Re: Re: På pannan ställ

"Tänkte bara fråga i all ödmjukhet varför i helvete man går med på en sådan idiot-övning??"

Alltså nu är det ju så att man har ju inte så förbannat många valmöjligheter. Det är nog inte så smart att säga att det här vill jag inte göra eller??
Tror man får ett h-vete utan dess like då

/Daniel, som numera lyckats förtränga nästan hela lumpen.
 

Guest

Gäst
Gör dig kompis

Det viktigaste av allt är att du får befälen på din sida. Överdriv inte men bli deras kompis. Som i livet i övrigt är detta det bästa sättet att klara sig. Skulle de inte gilla dig, ser de säkerligen till att få bort dig. Var ödmjuk och träna hårt med vattenvanövningar. En Svensk kustjägarexamen står mycket högt i kurs i Sverige. Det finns flera dykcenter som skulle kunna ge dig bra grundutbildning i vattenvana.

Men mitt råd: GÖR DIG KOMPIS på ett eller annat sätt.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
viola Stockholm Marathon 2004??? Träning och hälsa 0

Liknande trådar


Fjälledarens tips: Så packar du lätt och når längre

Ibland får man ut mer av naturupplevelser när man tar ut svängarna. Fjälledaren Oskar berättar hur han hittar en större frihetskänsla utomhus.