Kungliga Biblioteket

Vill de inte låna ut CD överhuvudtaget? eller är det specifikt Gröna Kartan? Samt gäller det BARA hemlån eller också sk. läsesals lån?
 
Inga svenska alster får lämna KB över huvudtaget det gäller allt. Därimot får man läsa och titta på böcker/tidskrifter inne på KB.
Detta gäller inte för Grönakartan på CD den får ingen titta på av rädsla för att den skall kopieras (så uppfattade jag saken i allafall)

/Lukas
 
jag tror det gäller för alla CD's då de inte har någon CD läsare på någon av sina datore (av säkerhetskäl)

/lukas
 
Kom till framsidan!

Kom till det goa Göteborg istället. Knalla in på stadsbiblioteket och skaffa ett lånekort, gå sedan iväg med en hel radda CDs av Gröna Kartan från 1999 (höjdkurvor). Visserligen är risken stor att plattorna är utlånade och att det ligger ett par resevationer på dem.

/Johan
 
Re: Kom till framsidan!

Jonte Myra; sa:
Visserligen är risken stor att plattorna är utlånade och att det ligger ett par resevationer på dem.

/Johan

Tja, med en bra CD-brännare bör väl lånetiden vara rätt så kort...

Nu ska jag be mitt lokala bibliotek beställa hem gröna kartan för hemlån...

/Niklas
 

Fjälledarens tips: Så packar du lätt och når längre

Ibland får man ut mer av naturupplevelser när man tar ut svängarna. Fjälledaren Oskar berättar hur han hittar en större frihetskänsla utomhus.