• Om "Fritt Forum"
    Det här forumet är för diskussioner som ligger helt utanför Utsidans intresseinriktning. Huvudsyftet är att moderatorer skall kunna flytta hit trådar som startats i andra forum, men som har bedömts inte passa in där men ändå har en intressant diskussion igång. Men det är också möjligt att starta nya diskussioner här, så länge de inte bryter mot forumets regler.

    OBS!
    Diskussioner och inlägg i det här forumet visas inte på Utsidans förstasida eller på Vad är nytt-sidan, så är du intresserad av diskussioner som ligger utanför Utsidans inriktning bör du själv bevaka forumet (mha Bevaka-knappen.

Kreatinpyruvat

Nån som har erfarenhet?Det ska tydligen vara bra för uthållighet om styrka, men frågan är om det skulle bli lättare att få kramp som jag har hört.


L
 
kanske

Kreatin är mjölksyrehämmande, därigenom kanske du blir lite uthålligare, men å andra sidan brukar man samla på sig lite vatten och på så sätt gå upp några kg i vikt. Då blr du segare. ska du gå mil efter mil i skogen, nej till kreatin, ska du springa 100m på tid ja till kreatin.

mvh Lars
 
visst!

Har testat kreatin och kreatinpyruvat. Kreatin funkade inte så bra för mig, kändes mest att det gjorde skillnad vid maxstyrketräning.

kreatinpyruvatet funkar däremot riktigt bra! Jag upplever att det gör att man inte blir trött eller blodsockerkraschar på samma sätt som utan. En nackdel har jag upplevt: det är jättelätt att överträna när man orkar så mycket.
 

Fjälledarens tips: Så packar du lätt och når längre

Ibland får man ut mer av naturupplevelser när man tar ut svängarna. Fjälledaren Oskar berättar hur han hittar en större frihetskänsla utomhus.