kollektivtrafikskompatibla turer

Kolla informationen för vandringsleden. Det brukar finnas information om var det finns kollektivtrafik till och från leden. Många vill ju gå från ett ställe till ett annat och det bygger ju på att det finns kollektivtrafik.

Jag har t.ex. gått flera olika sträckor på Upplandsleden på det sättet, och Höga kusten-leden i två delar, plus diverse fjällvandringar. Åker nästan aldrig bil när jag ska vandra.
 
Kolla informationen för vandringsleden. Det brukar finnas information om var det finns kollektivtrafik till och från leden. Många vill ju gå från ett ställe till ett annat och det bygger ju på att det finns kollektivtrafik.

Jag har t.ex. gått flera olika sträckor på Upplandsleden på det sättet, och Höga kusten-leden i två delar, plus diverse fjällvandringar. Åker nästan aldrig bil när jag ska vandra.
Håller med. Bil kan vara en frihet och bidra till att lätt ta sig till en vandring och vissa ställen kan vara svårt att ta sig till med allmänna kommunikationer, men även en begränsning speciellt i områden med glest vägnät (läs ex Norrlands fjällvärld) där man då måste planera turen efter möjligheten att ta sig tillbaka till bilen.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Nosse Skogs turer i Jönköpings län? Vandringsleder 5

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.