Köpte ett billigt kina-vattenfilter

Så om jag lägger ut en video där det står att jag är Sveriges kung så är det så. Du vet inte inom vilket område som jag tänker visa att jag är kung på. Du har bara förutsatt att jag skulle vara statschef.
Nej, jag har sagt att jag önskar titlar på filmer som på ett korrekt sätt beskriver deras innehåll. Jag har inte sagt att jag nödvändigtvis tror att det som visas på filmerna eller ges som deras titlar är sant.

Bara för att man generellt sett kan översätta det till "recension" så innebär inte det att det är det rätt.

Verb

granska: examine, review, view, scrutinize, check, audit
recensera: review
se tillbaka på: review
gå igenom: go through, get through, run through, pass, pervade, review
bedöma: judge, criticize, estimate, mark, review, size up
anmäla: announce, report, review, denounce, introduce
inspektera: inspect, review, visit
kritisera: criticize, censure, comment, take apart, batter, review


Substantiv

recension: review, critique
återblick:retrospect, flashback, review, backsight
genomgång: review, passage, going through
resning: rising, stature, raising, uprising, insurrection, review
tidskrift: journal, magazine, periodical, review, mag
revy: revue, review, variety, follies
kritik: criticism, critics, judgement, judgment, review, comment
uppvisning: display, show, review, parade
Nej, och bara för att "video" generellt sett innebär en fil innehållandes en följd av bilder, ibland med tillhörande ljud när ordet används som det gjorts i den här tråden behöver det ju inte vara så, det kan ju lika gärna vara den latinska termen "att se" som åsyftas, eller en gammal VHS-apparat, eller VHS-band, eller... Och "tråd" för den delen, det kan ju lika gärna vara nåt man syr med som den här följden inlägg.

Har ni inget annat att göra så fixa en "video" själv och sluta gnälla på oväsentligheter.
Vilket jävla gnäll det var om videon. Ni låter som en barnunge som inte får sin rätta glass.
Väx upp för helvete!
Jag bryr mig inte ett dugg om videon, det som störde mig var dina försök att låtsas som att det var OK att skriva felaktiga titlar. Och dina felaktiga liknelser.
 
Och här får vi hoppas att det endast blir en "table top unboxing", och inte en genomgång efter användning ;)

A la Från ax till Limpa, lovar du och andra skall slippa.

Men vad det handlar om är ju om trådar skall börja med jag köpte en Hobbex överlevndskliv och...öppnade idag paketet. Den nivån ligger ju många YouTube projekt på. Vad Nisse köpt fel är mig helt ointressant.

Men vatten är vårt viktigaste livsmedel och har nog oxså vållat mest sjukdom och död.
Därför är det viktigt att när man talar om vattenfilter att man är seriös, även om uppenbarligen inte alla gillar det eller är det.

Marknaden är fylld med leksaker i olika färgade förpackningar, de som fungerar väl ligger i prestanda och priser i topp. YMMV
 
Nej, jag har sagt att jag önskar titlar på filmer som på ett korrekt sätt beskriver deras innehåll. Jag har inte sagt att jag nödvändigtvis tror att det som visas på filmerna eller ges som deras titlar är sant.

Nyss kritiserade du han för att du tyckte att titeln var fel. Med andra ord så ansåg du att innehållet skulle motsvara DINA förväntningar på vad en review är. Nu gjorde det inte det och du kritiserade han medan du nu säger att du inte "nödvändigtvis tror att det som visas på filmerna eller ges som deras titlar är sant." Vad som är sant eller inte i din värld kan bara du avgöra.

Jag bryr mig inte ett dugg om videon, det som störde mig var dina försök att låtsas som att det var OK att skriva felaktiga titlar. Och dina felaktiga liknelser.

Han låtsas inte som att det är felaktig titel. Det är du som inte kan tolka review och när du blev besviken för att innehållet inte motsvarade DIN förväntning så nu tycker du att det var fel. Felet är att du inte kan tolka liknelser på ett rätt sätt. Vidga dina vyer så kommer det att gå mycket bättre.
 
Har ni inget annat att göra så fixa en "video" själv och sluta gnälla på oväsentligheter.
Vilket jävla gnäll det var om videon. Ni låter som en barnunge som inte får sin rätta glass.
Väx upp för helvete!
Jag tror du måste se den större bilden. Det handlar om ett vattenfilter som, om det inte fungerar, kan vara farligt att använda. Hade ingen reagerat på detta faktum hade vem som helst kunnat surfa in här, uppfattat TS som att filtret var bra och fungerade, och köpt ett sådant utan att någon sagt emot.

Det betyder inte att filtret inte fungerar, men inte heller att det fungerar.

TS skriver även att han testat på vatten med blomjord i och att resultatet blev "helt rent" samt att han "tänkte försöka ta mig ut i helgen och göra ett "riktigt" test". Det är luddigt skrivet och senare förklarar TS att om han skulle dricka vatten som med stor sannolikhet är dåligt skulle han inte använda filtret. Hade det skrivits i första inlägget tror jag inte det hade blivit så mycket mer av tråden.

Att det sedan gått över på om det är en recension eller inte får man nog stå ut med när det finns regler för produktrecensioner och TS själv skriver att han gjort en videorecension. Jag upplever många av inläggen som tips till TS (och andra).

Och vill du klaga på ordet review så skriver TS "videorecension" i sin första post så vad som menas i videon är inte ifrågasatt mer än av dig.
 
Nyss kritiserade du han för att du tyckte att titeln var fel. Med andra ord så ansåg du att innehållet skulle motsvara DINA förväntningar på vad en review är. Nu gjorde det inte det och du kritiserade han medan du nu säger att du inte "nödvändigtvis tror att det som visas på filmerna eller ges som deras titlar är sant." Vad som är sant eller inte i din värld kan bara du avgöra.
"Honom", inte "han".

Sanningsrelativism i all ära, men det här börjar bli lite löjligt. Om det ska vara relevant att prata med andra personer öht så måste man ha vissa gemensamma definitioner, några ganska vedertagna följer här:
  • Review = recension om inte annat sägs
  • En recension är en beskrivning av någots egenskaper efter att man provat/läst/betraktat detta på något sätt.

Min kommentar att jag inte nödvändigtvis tror att det som sägs/visas är sant är ett svar på ditt påstående att om du la ut en video (oavsett innehåll tycks det) som hade som titel att du var ""Sveriges Kung" så var det så". Jag har dock bara diskuterat förhållandet video - titel, inte förhållandet video - verklighet.
 
"Honom", inte "han".

Sanningsrelativism i all ära, men det här börjar bli lite löjligt. Om det ska vara relevant att prata med andra personer öht så måste man ha vissa gemensamma definitioner, några ganska vedertagna följer här:
  • Review = recension om inte annat sägs


  • Detta är din åsikt inte vad andra tycker eller hur verkligheten ser ut.

    Min kommentar att jag inte nödvändigtvis tror att det som sägs/visas är sant är ett svar på ditt påstående att om du la ut en video (oavsett innehåll tycks det) som hade som titel att du var ""Sveriges Kung" så var det så". Jag har dock bara diskuterat förhållandet video - titel, inte förhållandet video - verklighet.

    Du tolkar det som titeln antyder måste överensstämma med din personliga åsikt om vad innehållet ska innehålla. Det är där du har ditt fel. Enligt din värld så är "Review = recension om inte annat sägs" Har du läst mitt tidigare inlägg så ser du att Review betyder många saker. Hela världen kommer inte att rätta sig efter du i framtiden om att man ska skriva Ex: review som motsvarar inspektera i den här filmen. Du har gjort ett felaktig antagande lämna det nu och låt livet gå vidare.
 
Fy fan vilket skitsnack. Hur orkar ni? Hålla på och diskutera på detta sätt är rent av löjligt och onödigt. Lägg er tid på något annat.
 
Om man nu kollar lite på TS första inlägg skriver hen:

Så uppenbarligen använder även TS ordet "review" i betydelsen "recension".

TS skriver "videorecension och visa hur det ser ut" Om man ger fan i att försöka läsa mellan rader och göra egna personliga tolkningar så vill han visa hur den ser ut och det har han skrivit rakt ut i första inlägget. Han har inte för avsikt att jämföra den mot andra likvärdiga produkter eller göra någon djupdykning om den.

Har man problem med hans inlägg så kan man skicka ett PM till han eller moderator så att eventuella fel kan justeras. Istället har det varit viktigare att haka upp sig på orden recension och review eftersom dom inte passade in för vissa.
 
precis "Passade även på att göra en lite videorecension och visa hur det ser ut. " det vill säga en visuell recension över hur produkten ser ut.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
AnteÅ Köpte vandringsstavar på Lidl... Utrustning allmänt 26
vandrafjäll Ett otroligt bra bemötande av Lundhags Utrustning allmänt 6
greenfish Fjällräven kundservice, är detta ett skämt? Utrustning allmänt 56
Askel Sy ett delaminerat liggunderlag, går det? Utrustning allmänt 1
Caminista Vada i vandringsskorna eller ha med ett par extra sandaler? Utrustning allmänt 23
Tapio_ut Allt-i-ett-tvättmedel? Utrustning allmänt 16
majkelsson Efterlyses Stroppar alternativt ett Tips Utrustning allmänt 6
Iggle Nu blir det ett par scout... Utrustning allmänt 39
Kal-P-Dal Solcellsladdare och lampa i ett. Utrustning allmänt 11
Frandsén91 Benchmade 201 activator..är d2 ett bra stål? Utrustning allmänt 14
Aleks_T Syr en quilt, nån som har ett gammalt tält, alt ripstop att skänka? Utrustning allmänt 8
koskenkorva MSR Alpine 2 Potset ,besvikelsen är ett faktum! Utrustning allmänt 16
lisayey Har ett tält men ingen användarmanual! Utrustning allmänt 4
marja ett inlägg i kniv debatten Utrustning allmänt 1
hhhh Även litet fynd kan vara ett fynd Utrustning allmänt 31
flying_dutch vad ska ett första hjälpen apotek innehålla? Utrustning allmänt 52
Vättlefjäll Är det inte dags för ett gruppköp? Utrustning allmänt 2
Geäst Skulle behöva hjälp med ett par läckande kängor Utrustning allmänt 8
niking Dålig mobiltäckning snart ett minne blott? Utrustning allmänt 10
mipert Hur kapar man 5 cm slana med ett snitt med Morakniv? Utrustning allmänt 186
Hiza Ett etiskt dunproduktsval Utrustning allmänt 0
svanbom Hur går man in ett par vandringskängor? Utrustning allmänt 1
klippen Ännu ett bevis på skidors överlägsenhet Utrustning allmänt 13
haskell Gitarr: Ännu ett skäl för UL! Utrustning allmänt 14
Carlarmfelt alpin solskyddsfaktor för läppar och ansikte 1 ett Utrustning allmänt 2
Öjvind Kanot-,cykel-,trädgårdsvagn i ett stycke! Utrustning allmänt 16
madir Utsidans medlemmar - ett hyvens släkte Utrustning allmänt 5
dePaul Äntligen ett kärt ämne :-) Utrustning allmänt 33
Nordiska Motorcyklister BILLIGT, BILLIGT, BILLIGT!!! Bra..? Utrustning allmänt 33
-Patric- Billigt och lätt, går det? Utrustning allmänt 134
salgo60 Billigt paket från Nepal Utrustning allmänt 0
greendanger Smart & Billigt Utrustning allmänt 12
johnliungman Klocka med höjdmätare, billigt? Utrustning allmänt 0
Vandrare Polarklockor billigt Utrustning allmänt 7
skogenskonung Köpa Teva-sandeler billigt och smidigt Utrustning allmänt 2
flamma Arcteryx bora, länk till billigt köp! Utrustning allmänt 7
Farbror Vad är billigt i USA? Utrustning allmänt 8
Johan es Bra och billigt pulsur? Utrustning allmänt 2

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.