Köpråd: Funktions/material T-shirt?

GKs har ibland bl.a. T-shirts i bambu till bra pris vilka jag tycker är sköna. Har en tjejen kom hem med för ett par år sen, hon har flera själv. De är mjuka och snabbtorkande. Dock innebär det ju olyckligtvis att man måste till GKs vilket kanske inte är värt besväret.
 
Fleece T-shirt

Själv letar jag efter en tunn T-shirt i fleece-tyg, i bra Polartec-kvalité. Verkar inte vara uppfunnet. Ska man kanske sy en själv?
 
Tack för alla bra tips, bar börjat att gå igenom och försöka hitta dom ni angett.

Oxid E, dessa kan jag i princip inte finna, man jag får hålla koll på dom och om dom dyker upp.

Super.natural var nästan lika svårt men dom verkar finnas i Tyskland för 50 euro styck exkl frakt, och det är ju rätt jäkla dyrt tyvärr för vardags t-shirts.
på Outnorth i Sverige finner jag inga t-shirts bara lång ärm och skjorta.
Samma här får lägga dom som att hålla koll på.

Jag uppskattar absolut tipsen och skall läsa vidare i tråden så fort jag hinner!
 
Själv letar jag efter en tunn T-shirt i fleece-tyg, i bra Polartec-kvalité. Verkar inte vara uppfunnet. Ska man kanske sy en själv?

Fleecevästar utan ärm finns väl i olika varianter men med fleece med kort ärm är nog ovanligt. En händig person med symaskin och en längärmad dito borde lösa det, utan större problem.

/Patrik
 
Tack för alla bra tips, bar börjat att gå igenom och försöka hitta dom ni angett.

Oxid E, dessa kan jag i princip inte finna, man jag får hålla koll på dom och om dom dyker upp.

Super.natural var nästan lika svårt men dom verkar finnas i Tyskland för 50 euro styck exkl frakt, och det är ju rätt jäkla dyrt tyvärr för vardags t-shirts.
på Outnorth i Sverige finner jag inga t-shirts bara lång ärm och skjorta.
Samma här får lägga dom som att hålla koll på.

Jag uppskattar absolut tipsen och skall läsa vidare i tråden så fort jag hinner!
I mitt inlägg fanns tips på super natural för mellan 250 och 300

Skickat från min SM-G920F via Tapatalk
 
Jag har några äldre enfärgade rundhalsade T-tröjor från Craft som känns som bomull men är något väldigt snabbtorkade och behagligt matrial. Skönt att ha t ex i kajaken då det man lätt blir lite stänkblöt men snabbt torr igen - har mörka diskret enfärgade som torkar extra snabbt i solsken. Vet inte om craft har dessa kvar i sortimentet - på deras webplats fanns 82 t-tröjor och du får se om något som matchar finns där.
Skulle absolut funka till vardags också om inte klädkoden kräver skjorta.

/Patrik, som har bomullT underst till vardags på kontoret

Ett bra tips med Craft (har aldrig använt deras produkter) gillar deras still, men på deras sida ligger priserna på t-shirts på 400kr och uppåt, initialt för dyrt för att bygga upp ett lager.
 
Jag brukar använda mig av reor. Har sista halvåret använt mig av sportpursuit.com vid ett flertal tillfällen. Det är en webbshop som har sk flash sales. Under en viss tid rear de ett antal varumärken och då kan man beställa. Dock får man inte leveransen förrän rean är slut och de gör en stor försäljning.

Just nu hittar jag.
Rock experience clothing. Några t-shirts och Piké. Fabric: ribstop 43% polyester, 57% fiber of coffee (vad nu det är) Tshirt för 180 kr

Vivimoss. Några tishor enfärgade 130 kr. Main body: 85.7% polyester, 11% spandex, 3.3% silver. (man kan ju diskutera silver ur miljösynpunkt)

Bam 170 kr. Några enfärgade tishor. Composition - 68% Bamboo Viscose, 28% Organic Cotton, 4% Elastane.

Supernatural Merino har några tishor mellan 250-300 kr. 50% Merino Wool, 50% Polyester


Finns säkert massor mer som jag inte orkar söka igen.

När gick till sidan blev jag först jäkligt störd på att jag inte kunde stänga ner deras pop-up för inloggning så jag tänkte skriva här att jag struntade i den, jag blev så förbaskad, men sedan läste jag vad du skrev och gav med mig och skapade ett konto.
Verkar intressant!
Men hur fasiken söker man? verkar inte finnas ett sökfält, är detta månne ett "nytt" sätt att fånga nya kunder genom att styra dom?
Nåja det du berättar är tillräckligt intressant för att hålla lite koll på det ett tag, tack för tipset! är nog bara jag som är aningen konservativ ;)
 
I mitt inlägg fanns tips på super natural för mellan 250 och 300

Skickat från min SM-G920F via Tapatalk

Jo du har helt rätt, jag var ute efter ner neutrala färger (svart och/eller vit)
Sorry att jag var otydlig!
edit: börjar hitta på Sportspursuit nu, där finns en hel del intressant!
 
Helt klart en intressant sida. Men man måste vänta ut att flashrean tar slut innan de skickar produkterna. Vilket kan vara jobbigt. Sen måste man som överallt kolla upp ordinarie priser.

Och jag håller med. Grymt störande att tvingas registrera sig som kund innan man kan browsa genom sortimentet. Men jag har gjort några fynd där så jag har kommit över det.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
andnel Dunjacka 700 fill vs 800 fill. Hur stor skillnad? Köpråd. Kläder 3
Danmanjaur Köpråd : Hög vandringskänga Kläder 8
avslutat_17_06_20 Köpråd önskas Kari Traa Kläder 4
knolpak Köpråd, byxor eller zip off-byxor Kläder 14
Bridgemix Köpråd kängor (Paypal) Kläder 5
freonet Sockor, avgöra material? Kläder 5
B.M.F Material i t-shirt/skjorta vid varmt väderlag Kläder 55
thomas.vastervik Tvättips! (ull mfl material) Kläder 25
Gråbuse Fjällräven Hydratic-material? Något att ha? Kläder 2
UnderEnTarp Nytt material med silvernanotrådar! Kläder 8
ödemark Hydrofil-material Kläder 3
Mekaren Hjälp med kläder och material i vinterjacka Kläder 4
miaz onesie / one piece underställ/pyjamas i tjockt material Kläder 17
amdb85 material för kavaj/jacka? Kläder 2
johfo Skaljacka och material - mer skidstuk än klättring och inte så "avskalad"? Kläder 14
Henke stj Material med dun. Kläder 1
sajberjohan Naturligt material Kläder 7
HansErik Nybörjarfråga om material Kläder 9
Nordstjärnan Förväntningar på andas material? Kläder 23
Balaclava och underkläder material Kläder 7
Räv Rävsson Material mot fotsvett? Kläder 2
Jonas.O Stretch material Kläder 4
bigfish Gore-Tex vs andra material? Kläder 7
Xander Windstopper, ett onödigt material? Kläder 15
ayn Lite åsikter om Schoeller-material? Kläder 5
amle Skaljacka - vilket material? Kläder 7
katlet0907 Andningsförmågan hos olika material Kläder 14

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.