Köa

Hej!
Vi är ett gäng tjejer som skall köa några nätter till en konsert i hovet i stockholm

Vi skulle jättegärna få reda på alla regler om att köa och om man får slå upp tält där osv.
Snälla svara
Tack!
//Becka
 
Du kanske får fler svar på ett festivalforum? Testat Rockparty?

Annars tror jag inte man får tälta inom stadsplanerat område.
 
Senast ändrad:
jag skulle satsa på en bivvy-bag. tar liten plats på trottoaren å folk lär tycka synd om er snarare än att bli arga för att ni är i vägen.
 
Jag tror att de flesta ser köande fans som en kul företeelse snarare än ett irritationsmoment.

När jag köade till konsertbiljetter för nån vecka sedan (i Gbg) var det flera som ahde övernattat. Vissa hade kupoltält som stod direkt på trottoaren vid biljettluckan och andra hade ockuperat en liten gräsplätt en bit bort.

/M
 
Det hade varit mkt roligare om ni hade tälta i kön till en konsert på Berwaldhallen. Då hade ni ju haft nära till gärdet också. Fast där får man iofs inte heller tälta.

Jaja. Det löser sig säkert.
 
Håller med...

jag skulle satsa på en bivvy-bag. tar liten plats på trottoaren å folk lär tycka synd om er snarare än att bli arga för att ni är i vägen.

Jag köade en natt, iofs sommarnatt inför en nyöppning av en Tempurbutik... de tio första fick en madrass... men jag var alldeles för sen... de som fick madrasser, hade sovsäckar som dom satt/låg i med kartonger under... blev ändå varsin kudde till mig och sambon...

Det var riktigt trevligt där på natten... vi organiserade oss och bjöd varann på kaffe, jagade bort de som skulle tränga sig och så...

Så en sovsäck eller ännu bättre en bivvy-bag och ett rejält liggunderlag, eller två, rejält med kläder, och givetvis varm dryck... är mitt tips!

Thomas
 
Det finns två sätt*/anledningar att göra det. Antingen för att det är en kul grej eller för att man behöver det för att få biljetter.

Den första anledningen är brukar innebära att man är där minst ett dygn innan och gärna kånkar dit en soffa att sitta i eller så. Det är mer en social företeelse.

Den andra anledningen ställer ju lite krav på känsla för när det är lagom att gå dit och köa, inte för länge och inte komma för sent. En lite skönare bädd av något slag och en sovsäck kan vara skönt beroende på klimat osv. Men glöm inte minst 6 liter kall vatten var och en termos på ca 1 liter men varmvatten. En liten "matlåda" att blanda coscos /pulvermos i och nått att ha till detsamma är guld att ha.

Nått litet att sitta på (typ trebent friluftstol) kan vara skönt om man inte vill sitta på liggunderlaget hela morgonen.
 

Fjälledarens tips: Så packar du lätt och når längre

Ibland får man ut mer av naturupplevelser när man tar ut svängarna. Fjälledaren Oskar berättar hur han hittar en större frihetskänsla utomhus.