• Obs! Tänk på att om du lägger ut din epostadress eller telefonnummer i forumet finns risken att de snappas up och används för spambrev och dylikt. För att slippa detta kan du istället be intresserade att kontakta dig via funktionen "Skicka epost till..." som finns i menyn man får få man klickar på ditt namn vid foruminlägget.

Knalleleden 4 april

Nu har jag definitivt bestämt mig. Jag hänger på imorrn, om jag inte försover mig...
Jag tänker knalla hela vägen men har ingen karta, hoppa att någon som är bättre utrustad hänger på :)
 
En härlig vandring i underbart väder!

Tack allihopa för en härlig vandring i underbart vårväder. Jag och Cathy kom fram till Borås Resecentrum kl 21:30 och tog bussen kl 22:05. Hoppas det gick bra för snabbvandrarna den sista biten. Nästa gång Sjuhäradsleden?

/Peter
 
Lite stel i benen idag men faktiskt mest förvånad över att jag inte hittade några blåsor på fötterna, med tanke på att det var så varmt igår (19 grader mätte jag i skuggan vid lunchen). Med facit i hand hade jag för mycket kläder med mig och för tjocka kläder på mig. Jag är gärna med på sjuhäradsleden och gärna innan sommaren då jag behöver marschträning.

Vågen visade 1,5 kilo mindre imorse :)
 
Jag är rätt säker på att det är glykogen då jag bara åt cirka 1500 kalorier igår. Drack rätt mycket vatten efter vi kommit fram och innan sängs. Iofs består glykogendepåerna av 75% vatten så det är ju delvis sant att det är en vätskeförlust.
 
Tack för en fin tur i det strålande vädret! Snacka om att pricka in rätt dag, sol hela dagen plus en liten bris när det behövdes. Va bra att alla kom fram till Borås också, kanoners.

Jag fick en blåsa på hälen och en under en tå, men det vara bara att punktera och tejpa så gick det jättebra både på frisbeegolfen och innebandyn idag :) Sen att benen var lite sega på bandyn får man ju räkna med... Det fanns andra ben som var lika sega trots att de gjort helt andra saker på lördagen.

Cykelturen hem däremot på lördagen är nåt av det jobbigaste jag gjort. Jag frös hela vägen (det gjorde jag hela kvällen sen också, skumt). Benen hade totalstelnat när jag sov på bussen, det tog bra mycket längre än den kvarten det borde tagit att komma hem. Men så han jag ju med att slå en drill bakom skansen också :)

Jag är såklart på en tur till om jag kan!
 
underbar vandringsdag! härligt att få släppa loss springet i benen! men vart man inte lite trött på mörkret på slutet så vaggades man ju till sömnighet på bussen hem :)

resultat söndag: en liten lätthanterad blåsa, lite gnälliga hälsenor och en smula stela lårmuskler, men inget värre än att jag, säkert inspirerad av niklas sunderlux, tog mig ut på en liten joggingrunda på kvällen.


vill mer.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Christian1 Cykla Sjuhäradsrundan (2 dagarstur) 18-19:e April Träffar 4
Sjobbe Vandring Göteborg sön 6 april? Träffar 4

Liknande trådar


Fjälledarens tips: Så packar du lätt och når längre

Ibland får man ut mer av naturupplevelser när man tar ut svängarna. Fjälledaren Oskar berättar hur han hittar en större frihetskänsla utomhus.