Klættring i Umeå

Väggar i Umeå???

Denna tråd är några år gammal, därför frågar jag på nytt: Finns det inga andra väggar i Umeå än IKSU? De är ju svindyra, särskilt om man bara vill klättra utan att betala samma kort som de som går power-undervattens-pilates-yoga-punchout med extra allt.
 
Fler væggar

Visst finns det fler klættervæggar men de ær inte lætta att komma åt. Hagaskolans gympahall och Østra gymnasiet. Ganska små och tråkiga væggar.

//Per
 
Tack, Per. Tror ändå att de duger att börja klättra på för en nybörjare, fastnar jag så kanske jag kan tänka mig att betala 4-500 kr/månad för att få klättra ett par x/vecka. Annars tycker jag det är sjukt dyrt. Typisk monopoleffekt, eftersom IKSU är "hela" Umeås (=Umeås enda) leverantör av friskvård. Bara man googlar på Umeå + [random sportaktivitet] så länkas man automatiskt till IKSU. När Umeå Universitet presenterar sig, eller Umeå som studentstad, så kommer IKSU på 1:a-2:a plats av skälen att plugga här. Jag tycker det är lite beige, samtidigt som det förstås är kul att någon är så stor att de kan tillhandahålla stora ytor och alla möjliga ledarledda aktiviteter. Förstår dock inte varför jag ska betala för alla de där andra aktiviteterna, när jag bara vill lära mig klättra...

Jaja, det var dagens gall-spya! Back to work!
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Klættring i Turkiet? Sportklättring 0
Eriika Sportklättring i Umeå Sportklättring 3

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.