Klätterteknik

Stora Klippklättringsboken

Är förmodligen den bästa boken i ämnet. Skriven av Per Calleberg (Signatur pecall här på Utsidan) och har ISBN 91-518-2659-3. En mycket bra bok med matnyttig information om utrustning och ett kapitel vikt åt olika tekniker i alla fall. Sedan finns även Klätterhandboken (orginaltitel: "The Climber's Handbook") av Garth Hattingh, ISBN: 91-37-11464-6 som ger mycket information om utrustning och dess användande, men mindre om tekniker.

Hoppas du hittar det du är ute efter!

/ Nicke
 
En mycket bra bok om hur man tränar styrka, teknik, och mentalitet för att pressa grader är Performance Rock Climbing, ISBN 0-8117-2219-8

De bästa två-hundra jag har spenderat innom klättring.

Niclas.
 
Re: Bibeln

cornale; sa:
Jag håller med Niclas, Performance Rock Climbing är bibeln inom klipp- och sportklättring.
Köp den!

/Andreas

Jag är intresserad om det finns någon bra bok för inomhusklättring, som tar upp tekniker, utrustning, kompletteringsträning (styrka, kondition) och liknande. Någon som vet?
 
Performance Rock Climbing

Vet någon var Performance Rock Climbing finns att köpa? Finns det nån nätbutik som har den?
 
En riktigt bra bok!!

En jätte bra bok om man vill lära sig mer teknik, allt möjligt igentligen när det gäller klättring. Boken heter "Flash Training av Eric J Horst!
En "peppende" bok, full med massa värdefulla tips etc för en billig peng!
Rekomenderas varmt!!


Kim
 

Fjälledarens tips: Så packar du lätt och når längre

Ibland får man ut mer av naturupplevelser när man tar ut svängarna. Fjälledaren Oskar berättar hur han hittar en större frihetskänsla utomhus.