Klätterkurser i närheten Falkenber.

Jag undrar om någon här känner till några kurser i klättring här i närheten av Falkenberg. Vet att det finns en klubb i Halmstad men dom verkade inte intresserade, hörde i alla fall inte av sig.
Det är väl inte klättringen i sig jag är mest intresserad utav utan handhavandet av utrustningen, selar, rep, firningsbromsar och sånt för att på ett säkert sätt kunna fira sig ner och ta sig upp igen.
 
Hm, verkar mysko att inte Halmstad KK skulle vara intresserade.. Jag bor själv i Falkenberg och åker 1-2ggr i stort sett varje vecka till Halmstadklubben under "icke-utesäsong" (när nu det är beroende på klätterform..). Jag tycker dom har varit väldigt trevliga o framåt. De ordnar grundkurser för inomhusklättring, topprep o ledkurser ( 1 gång i månaden tror jag det var i våras), utomhusklippklättring är det däremot värre med, då får du vända dig till göteborg eller bohusläns klätterklubb, borde bli närmast. Utifrån vad du specifierade tycker jag ändå det låter som om inomhus toppreps o ledkurserna skulle kunna vara en bra och enkel start.

Det finns även en nystartad liten klätterklubb i Falkenberg, Halmstad KK har hjälpt dom att ordna topprepskurser för att dom ska komma igång. Verksamheten är ännu mkt nystartad och resurserna ganska små, men förhoppningsvis kan det utvecklas! Killarna som dragit igång det är unga och har iallfall den rätta entusiasmen, med rätt stöttning kan det på sikt bli ngt av det.
 
Halmstad

Jodå, Halmstad Klätterklubb ordnar inomhuskurser. Topprepskurs och ledkurser. Topprepskurs 4 timmar 470 kronor.
Du måste haft otur med din kontakt med klubben. Om du vill så ring direkt till Peter som är kursansvarig så hjälper han dig med bokning. Du når honom på nummer 070-8810512
 
Erfarneheter?

Karl-Johan; sa:

Hej!

Har länge funderat på att gå en klippklätterkurs och nu när jag kollade upp denna länk blev jag riktigt sugen igen!
Är det någon som har erfarenhet av detta företag?
Efter att ha kollat deras hemsida verkar det som om de är seriösa men det är alltid kul att höra vad andra har för erfarenheter innan man bokar en kurs...

Eller kan någon kanske rekomendera någon annan organisation eller företag?

Tacksam för svar
emet
 
Tackar för tipsen

Det lutar väl först och främst åt ett nytt försök med Halmstad, får se om Peter har något på gång. Men kom gärna med fler tips om ni kan.
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.