Klätterkurs

klättersugen

Gäst
Hej!


Har provat på klättring några gånger och jag måste säga att det givit mersmak. Undrar nu om någon har tips på bra klätterkurser för nybörjare i Göteborgsområdet?
 

bossebacke@hotmail.com (Jimmy)

Gäst
Untitled

Försök med
Action Directe
Stefan Gustafsson
Jag vet tyvärr inget tele nummer men det finns nog i Katalogen annars snacka med någon på fabriken.
 

Anonym från gamla forumet

Gäst
Untitled

Tack för tipset!!! Skall kolla upp det snarast för här skall det börja klättras...
 

Mr. Black

Gäst
Göteborgs Klätterklubb

Vad skall du klättra?


Inomhus - Fysiken är bra. Klätterfabriken (High Sport) är säkert också bra.


Utomhus: Jag hade kört Göteborgs Klätterklubb. Själv har jag gått en kurs hos en Skola med liknande namn. Men den kan jag inte rekommendera.


Det är väl ungefär som med dykbutiker. De som varit med länge har lärt sig att snacka, och snackar ibland för mycket. Vissa drar på sig rykten. Rykten kan dessvärre stämma.


Låter det virrigt. Hör på Fysiken, de vet säkert vilken utbildning som är bra. Kanske har de utomhusklättring där också.
 

per.santesson@tbv.se (Per)

Gäst
Klätterforum

TBV (Klätterforum) har klätterkurser i samarbete med Göteborgsklätterklubb.
Det du bör tänka på är att oavsett vem du väljer att gå kurs för är att det är auktoriserade instruktörer som håller i kurserna, auktoriserade av Svenska Klätterförbundet.


Telefon till TBV 031-708 39 00 fråga efter Per.


//Per
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.