klättergym Kuala Lumpor?!Hjälp!

hej allaihopa,

jag läste en berättelse om klättring i Malaysia och där det berättades att det inte fanns förare om lederna kring Kuala Lumpur utan de tog sig till ett klättergym där de fick hyra en guide. Mer info än så fick man inte. Är det något som har en aning om vad något klättergym heter i Kuala Lumpor??har en länk för klättring i Malyasia men den länken funkar inte längre. Vore tacksam för information!

/tarja
 
Förare finns!

Den heter "Climbing in Malaysia" och fanns bland annat på Hot rock i Railay beach, så den finns säkert i kuala lumphur också..

Lycka till!
 
När jag var där så fanns det ett klätter gym på ett köp centrum som som hette SUMMIT, addrssen var:

4th Floor, The Summit Subang USJ,
Persiaran Kewajipan, USJ 1,
Subang Jaya, Malaysia 47600

Deras veb sida finns på:http://www.nomadadventure.com/index.php?section=summit&page=index

Morgan
 
Tack! jag var inne på deras hemsida och där fanns ju allt. Klättrade du när du var i Malaysia? vad tyckte du isåfall?
 
Nix, klättrade inget ute, men bodde på Summit hotell i två veckor.

har träffat en del folk som har och dom har sagt att det är OK, men inte för någon längre tid (finns inte så många crags)

Ha så kul!
 
Finns bättre klättring

Jag har klättrat på två väggar i Batu Caves som ligger 40min med buss utanför KL. Ena väggen var rutten klippa och låg bredvid en stor motorväg med alla avgaser och oljud som hör till. Plus förvånade tutningar över två grabbar i bar über som klättrade...

Den andra väggen låg bredvid en stor byggarbetsplats. Stigen under klippan var mycket otrampad så jag gissar att klätterfrekvensen är ganska låg där, eller så växer det fort. Där var det fin klippa men nyinkommen från en månad på Raley så drog omgivningens uschfaktor ner betyget en hel del. Dock gick det två leder där som var sjukt fina. En fin sva(!)led som hette något om nya skor, 6c/+. Den andra var en 6a+. Båda lederna var betydligt hårdare för sin grad än mer lättgraderade Raleyområdet.

Men ni kanske hittar bättre klippor. Området är sådär stort och lite klättring kan man nog njuta av. Inget Enmånadsresmål dock. Annars kan ni ju alltid dra till Tioman-Island och bli tredje replaget att klättra en 630m Bigwall som ligger där....
 
ja ska man klättra en längre period är nog inte Malaysia något att ha. Men jag tror att utveckligen kommer gå framåt även i Malaysia och att de hittar nya leder och bra klippor. När jag kollade på hemsidan jag fick så verkar de väldigt seriösa och vill satsa på att få till bra klättring i KL området. jag för egen del hade tänkt åka till Malaysia för sol och bad, shopping i KL och klättra några dagar tillsammans med någon guide beroende på väder, tid, hur bra klättringen är. Dessutom verkar de anordna en hel del andra kul saker som forsränning mm.
 
Bergodalbana

Du kan ju alltid åka bergodalbana samt krocka med radiobilar inne i Times Square-köpcentret. Rekomenderas pga det bisarra med stor nöjespark inomhus. Men jäkligt skoj!
 
om jag ska till Malaysia så blir det i sommar någon gång. JAg har lite små planer och sen får man se vad det blir av saker och ting. =) JAg var i KL sommaren 2003 och tänkte att det måste finnas klättring någonstans. Vi frågade några men de visste så klart inget. Och om jag åker tillbaka dit så måste jag så klart klättra några dagar. =) Fråga gärna där på gymmet om du har tid. Det är ju bra och veta. OM jag åker dit så är det säkerligen ensam och man kan ju inte klättra ensam, om man inte ska bouldra och det är inte min grej.
 
Nu har jag varit inne på Summit Climbing Gym. Jag tänkte som sagt klättra lite där men ändrade mig när jag såg stället. Väggarna va inga mycket högre än verkets boulderväggar och de såg helt enkelt inga roliga ut. De saknade luftkonditionering och särskilt billigt var det inga.
Nåja, jag skulle ju fråga om guidning så jag gick in till Nomad's kontor där och frågade, men de var inga intresserad av mig som ensam person. De tog endast emot grupper på 5 eller större. Hadde de haft en grupp så kunde jag kunde få haka på, men de hadda inga grupper under veckan. Nu vet jag inte om de trodde att jag ville gå kurs eller om jag ville bara ha guidning, men de offade min förfrågning så fort att jag helt enkelt inte brydde mig. Så vill du klättra med Noman måste du kolla med dem i förväg om de har nån grupp.
Efter lite sökningar hittade jag denna sida:
http://www.rockclimbing.com/users/list.php?Action=Search&Hostel=ALL&CountryID=96
Flera av användarna säger i sina profiler att de gärna klättrar med besökare. Registrera dig som en användare och ta kontakt med några av dem så kanske du slipper vända dig till Nomad.
Jag kanske återvänder hit med jobbet igen inom några månader. Om jag åker och kan få nån dag över till klättring så ska jag försöka ta kontakt med några av rockclimbing.com medlemmarna. Jag kan maila hur det gick.

/Michael.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
klätterpojken klättergym på åland Klättring allmänt 1
Bödvar Klättergym i Hbg söker medlemmar !! Klättring allmänt 2
Klättergym i Lund Klättring allmänt 2

Liknande trådar


Fjälledarens tips: Så packar du lätt och når längre

Ibland får man ut mer av naturupplevelser när man tar ut svängarna. Fjälledaren Oskar berättar hur han hittar en större frihetskänsla utomhus.